Náročnější spotřebitelé mířící do kempů volají po větším komfortu a přiklánějí se k vyšší kvalitě. Zájem mají také o zboží vyráběné v Evropě. Potvrzují to zkušenosti pořadatelů tradiční akce, která se koná do 13. srpna v PVA Praha Letňany a nabízí letos také pestrý doprovodný program.
„Celý rok jsme objížděli festivaly a outdoorové výstavy po celém světě, sledovali jsme nové trendy a dosáhli toho, že máme letos vůbec největší šíři nabídky turistického vybavení v Česku,“ říká pořadatel Výstavy stanů a vybavení do přírody Jaroslav Skalka ze společnosti Ftonline. Návštěvníci si tu mohou vybírat ze 150 světových značek, které rozdělili do jednotlivých sekcí od stanů, spacáků a karimatek, přes kempinkový nábytek, po oblečení, batohy, obuv a mnohé další.
„Dříve k nám mířili hlavně běžní turisté a rodiny s dětmi, s rozšířením sortimentu k nám přicházejí také ti, kdo vyrážejí na velké expedice. Vyberou si tady dnes ti, kdo míří do kempu, na festival i na náročné cesty,“ podotýká s tím, že základním cílem akce je nabídnout kompletní vybavení pro pobyt v přírodě.
Mezi hlavní trendy ve světě outdoorové výbavy stále patří minimalismus, ať už jde o snižování váhy, objemu či snahu o maximální skladnost. Narůstá zájem o produkty šetrné k přírodě, z obnovitelných zdrojů i výrobky využívající solární energii.
„Roste také popularita rodinného kempování, která se zvyšuje se zlepšující se nabídkou služeb a zábavy v kempech,“ říká Vít Hruška, manažer akce. „Tomuto trendu jsme přizpůsobili nabídku stanů, rozšířenou o velké a rodinné stany, i nabídku nábytku a kempinkových doplňků. Lidé chtějí komfortní rodinné stany, často i s vyhřívanými koberci a se zavedenou elektřinou. Za kvalitní vybavení jsou ochotni si připlatit – chtějí být blíž přírodě, ale nechtějí opustit svůj komfort,“ podotýká. Co však lze nově sledovat, to je odliv výroby outdoorového zboží z Asie do Evropy. „Jeho výroba v Asii, převážně pak v Číně, přestává být finančně tak atraktivní jako dříve, a to logicky vede k odlivu části výroby zpět do Evropy,“ upozorňuje Vít Hruška.
Druhý zajímavý jev naopak vzniká na straně českých výrobců, kterým se díky kvalitní, pestré nabídce a dobrému poměru ceny a výkonu daří doma, ale i v zahraničí. Na Výstavě stanů a vybavení do přírody na tento trend zvyšující se poptávky po českých značkách zareagovali rozšířením nabídky například o značky Tilak, Kilpi nebo Direct Alpine.
ZajímavostiCo také najdete na Výstavě stanů a vybavení do přírody:
|