metro.cz

Test nové dodávky Proace Verso: Tichý, velký, indiánský parťák

  8:21
Náčelník Velká Toyota vzal do klanu mikrobus.
Mikrobus Toyota Proace Verso

Mikrobus Toyota Proace Verso | foto: ToyotaMetro.cz

„Na indiánský tábor by se ti hodila spíš jiná toyota,“ napsal kolega komentář k fotce nové osobní dodávky Proace Verso na Facebooku. Tak samozřejmě, land cruiser ani hilux by uprostřed lesů, kde jsme na louce obsadili třináct týpí a dva vojenské hangáry, ostudu neudělaly. Jenže ideálním vozem indiánského vigvamu je něco většího. Bizon, co uveze hned osm lidí a na hrb mu přitom naložíte ještě pár barelů s pitnou vodou, sud dvanáctky z tišnovského minipivovaru a plynovou bombu.

Ten sud pro děti nebyl, nebojte. Malí indiáni ocenili hlavně to, že na koupaliště mohli odjet v celé partě a každý se svou vlastní autosedačkou. Proace ve variantě mikrobus funguje jako velké rodinné MPV, na dvě zadní lavice dáte v pohodě sedačky vedle sebe, celkem tedy šest, a to mohou mít všechny klidně i systém upínání Isofix.

Už na mezinárodní prezentaci v Polsku nás v září minulého roku bavilo, jak je auto příkladně tiché. Potvrdilo se to i teď v létě. Bizon opravdu nefuní, a když, tak táhne do kopce. Zabrat opravdu umí. K testu jsme dostali velice příjemný naftový turbo dvoulitr se 110 kW spojený s manuálním šestikvaltem. Spotřeba naloženého auta se pohybovala kolem osmi litrů, přičemž motor měl hezký zátah už od spodních otáček, řazení bylo přesné s krátkými drahami.

Model Proace, který Toyota nabízí ve třech délkách v nepřeberně variantách od furgonu po osobní dodávku, patří do trojlístku aut lišících se zejména přední maskou. Je výsledkem spolupráce s francouzským koncernem PSA, takže vedle něj můžete na silnicích potkat Citroën Jumpy či Peugeot Expert. Stejná technika, jiná vizáž. A zrovna ten kukuč se Toyotě povedl ze všech tří nejvíc, auto působí moderně a drsňácky, přestože jde o krabici.

Na dlouhých cestách i ve městě oceníte práci mechanických tlumičů a dobře naladěného podvozku, auto nebouchá a není s ním problém jet i po rozbité cestě. Praktická je i výborná manévrovatelnost, vysoký posez řidiče a otevírání zadního okna, abyste nemuseli pokaždé zvedat těžké víko kufru.

Mikrobus Proace Verso útočí na konkurenty cenou. Se 150koňovým motorem jej nyní pořídíte za 835 tisíc s DPH, přičemž u Volkswagenu Multivan se stejně silným motorem se pod jeden milion nedostanete. Tourneo Custom od Fordu pak se 130koňovým motorem ve srovnatelné délce vyjde na 876 tisíc korun. A francouzští bratři? Citroën Jumpy je o necelých dvacet dražší, Peugeot dokonce až o 65 tisíc.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek