metro.cz

Test Discovery pět všemi pěti

  10:57
Pokud je nějaké auto rodinné, tak tohle. Pátá řada Discovery to s dětmi umí, nebojí se ale ani do terénu.
Už to není ta terénní krabice, design se oproti minulé generaci uhladil.

Už to není ta terénní krabice, design se oproti minulé generaci uhladil. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Terénní přednosti nového Land Roveru Discovery jsme vyzkoušeli už v dubnu, kdy jsme s ním v Lucembursku vjeli do vápencového dolu. Reportáž najdete zde.

Design páté řady je sice uhlazený, ale to k našemu nadšení neznamená, že na svých vlastnostech mimo silnici v Česku oblíbený model ubral.

Toto auto mezigeneračně zhublo o půl tuny, má samonosnou hliníkovou karoserii, větší světlou výšku o 4,3 centimetru a umí brodit vodu do 90 centimetrů. Zvládli jsme s ním takové náklony, až se tajil dech. Je jedním z mála prémiových SUV, které má převodovku s redukcí.

Legendární „disco“

●První generace Land Roveru Discovery se začala vyrábět v roce 1989, pátá generace odstartovala prodej v dubnu.

● Značka Land Rover nyní přichází s novým modelem. Range Rover Velar má vyplnit mezeru mezi modely Evoque a Range Rover Sport. Novinka je samotným výrobcem uváděna jako avantgardní range rover.

● A mluví se také o nástupci legendárního modelu Defender. Ten se přestal vyrábět koncem ledna roku 2016. Šéfdesignér značky Gerry McGovern uvedl, že „už je nedaleko“. Možná se tak objeví příští rok.

Tentokrát jsme ale novinku vzali na výlet do Dolomit. Cestou jsme míjeli konkurenty Audi Q7, BMW X5 či Mercedes-Benz GLS. Pokud je srovnáme z hlediska vnitřního prostoru, tak jsme seděli v opravdu rozlehlém korábu, který díky dvěma sedačkám v kufru uveze až sedm pasažérů, a to nejde o nějaká nouzová místa.

Discovery je auto pro velmi dobře zajištěné rodiny, které ocení jeho všestrannost – tak třeba utáhne až 3,5tunový přívěs, pokud sklopíte všechny zadní sedačky, vejde se do něj 2400 litrů, přičemž kufr má v základu 1231 litrů. Vtipná je také výklopná plošinka kufru, na kterou se mohou posadit i dva 150kiloví borci a neutrhnou ji.

Téměř pět metrů dlouhé SUV je velké multimediální centrum. Příplatkové LED obrazovky v opěrkách hlavy potěší pohádkychtivé děti, řidiče zase to, že každé z dítek má bezdrátová sluchátka a může poslouchat a pozorovat vlastní displej.

Auto má devět USB portů, šest 12V zásuvek a 3G wi-fi hotspot až pro osm zařízení. A už i sem dorazil asistent pro couvání s přívěsem. Advanced Tow Assist pomůže řidiči zaparkovat díky otočnému voliči systému Terrain Response 2. Na dotykovém displeji jsou pak přes záběr z couvací kamery zobrazeny naváděcí čáry.

Na dlouhém přejezdu do Itálie se discovery choval jako gentleman. I přes velkou hmotnost a výšku žádné brutální náklony, v zatáčkách slušně seděl a vznětový šestiválec Td6 s výkonem 258 koní a točivým momentem 600 Nm požádal „jen“ o 11 litrů na sto kilometrů. Ceny v Česku začínají na 1,4 milionu korun, vzhůru pak letí s výbavou a silnějšími motory. Testovaná verze měla výbavu HSE Luxury a velkopanskou cenovku 2 038 000 korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek