Terénní přednosti nového Land Roveru Discovery jsme vyzkoušeli už v dubnu, kdy jsme s ním v Lucembursku vjeli do vápencového dolu. Reportáž najdete zde.
Design páté řady je sice uhlazený, ale to k našemu nadšení neznamená, že na svých vlastnostech mimo silnici v Česku oblíbený model ubral.
Toto auto mezigeneračně zhublo o půl tuny, má samonosnou hliníkovou karoserii, větší světlou výšku o 4,3 centimetru a umí brodit vodu do 90 centimetrů. Zvládli jsme s ním takové náklony, až se tajil dech. Je jedním z mála prémiových SUV, které má převodovku s redukcí.
Legendární „disco“●První generace Land Roveru Discovery se začala vyrábět v roce 1989, pátá generace odstartovala prodej v dubnu. ● Značka Land Rover nyní přichází s novým modelem. Range Rover Velar má vyplnit mezeru mezi modely Evoque a Range Rover Sport. Novinka je samotným výrobcem uváděna jako avantgardní range rover. ● A mluví se také o nástupci legendárního modelu Defender. Ten se přestal vyrábět koncem ledna roku 2016. Šéfdesignér značky Gerry McGovern uvedl, že „už je nedaleko“. Možná se tak objeví příští rok. |
Tentokrát jsme ale novinku vzali na výlet do Dolomit. Cestou jsme míjeli konkurenty Audi Q7, BMW X5 či Mercedes-Benz GLS. Pokud je srovnáme z hlediska vnitřního prostoru, tak jsme seděli v opravdu rozlehlém korábu, který díky dvěma sedačkám v kufru uveze až sedm pasažérů, a to nejde o nějaká nouzová místa.
Discovery je auto pro velmi dobře zajištěné rodiny, které ocení jeho všestrannost – tak třeba utáhne až 3,5tunový přívěs, pokud sklopíte všechny zadní sedačky, vejde se do něj 2400 litrů, přičemž kufr má v základu 1231 litrů. Vtipná je také výklopná plošinka kufru, na kterou se mohou posadit i dva 150kiloví borci a neutrhnou ji.
Téměř pět metrů dlouhé SUV je velké multimediální centrum. Příplatkové LED obrazovky v opěrkách hlavy potěší pohádkychtivé děti, řidiče zase to, že každé z dítek má bezdrátová sluchátka a může poslouchat a pozorovat vlastní displej.
Auto má devět USB portů, šest 12V zásuvek a 3G wi-fi hotspot až pro osm zařízení. A už i sem dorazil asistent pro couvání s přívěsem. Advanced Tow Assist pomůže řidiči zaparkovat díky otočnému voliči systému Terrain Response 2. Na dotykovém displeji jsou pak přes záběr z couvací kamery zobrazeny naváděcí čáry.
Na dlouhém přejezdu do Itálie se discovery choval jako gentleman. I přes velkou hmotnost a výšku žádné brutální náklony, v zatáčkách slušně seděl a vznětový šestiválec Td6 s výkonem 258 koní a točivým momentem 600 Nm požádal „jen“ o 11 litrů na sto kilometrů. Ceny v Česku začínají na 1,4 milionu korun, vzhůru pak letí s výbavou a silnějšími motory. Testovaná verze měla výbavu HSE Luxury a velkopanskou cenovku 2 038 000 korun.