metro.cz

Test auta: Hezká a sebevědomá. Na veselku s fiestou

  18:43
Chcete pro svou milou stylový svatební dárek? Co třeba povedenou novou fiestu v lososové barvě?
Tip na svatební dárek jsme fotili před ubytovnou Veselka v Pardubicích. Děkujeme! | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Nejdřív stručně: má krásnou barvu, velmi lehce se řídí, má živý litrový tříválec, požádá o pět až šest litrů na sto kilometrů a šetřit ji nemusíte. Na dálnici umí vykroutit i 180 kilometrů v hodině, aniž byste museli dávat nahlas rádio. Zvuk tří válců zrovna nepatří k tomu nejlepšímu, ale v malém mrštném autíčku vám to vadit nebude.

Ford o nové generaci oblíbeného modelu prohlašuje, že je to technicky nejvyspělejší malý vůz na evropském trhu. A něco na tom je. Do fiesty nasedáte jen jako do malinkého přibližovadla do města. Díky novému podvozku na silnici krásně sedí, takže si užijete i jízdu po okreskách. A navíc se chová chytře – systém detekce chodců dokáže předejít srážce i v noci a aktivní parkovací asistent s automatickým brzděním zabrání drobným kolizím při parkování.

Prémiovou výbavu pak zastupuje otevíratelná panoramatická prosklená střecha. Těšíme se na příští rok, kdy vyzkoušíme crossover Fiesta Active a sportovní Fiestu ST s výkonem 147 kW. Zatím jsme sáhli po litrové variantě s oceňovaným přeplňovaným motorem 1.0 EcoBoost o výkonu 100 koní s manuální převodovkou. Ve výbavě Titanium je za cenu 366 tisíc. Nejlevnější verze osmé generace modelu je přitom už za rovných 300 tisíc. Třebaže Ford láká na akční ceny, tak míří v porovnání s konkurencí stále celkem vysoko. Verze Titanium zahrnuje litá kola, mlhovky, kožený volant, dotykový 6,5“ displej a řadu komfortních prvků interiéru včetně loketní opěrky. Za automatickou klimatizaci, parkovací senzory či tempomat si ale stejně musíte připlatit.

Základní verze s maximem 74 kW se může pochlubit nízkou spotřebou. Auto jsme záměrně nijak nešetřili a hodnota průměrné spotřeby se na palubním počítači ustálila na číslici 6 litrů na sto kilometrů. Motor se zároveň může pochlubit rozumnou dynamikou. Nemáme srovnání se silnějšími 92 kW a 103 kW motory, nicméně tento měl chuť jít do vysokých otáček hned po sešlápnutí plynu. Velkou pochvalu zaslouží podvozek, který je v rámci našeho srovnání s ostatními malými hatchbacky na trhu velice „dospělý“ a sportovností by nedělal ostudu ani u větších aut. Kvalita zpracování interiéru zaslouží také pochvalu, vnitřek vypadá moderně a je ergonomicky vyladěný. Kufr je v rámci třídy průměr – 303 litrů je dostačující hodnota.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: auto, veselka, Ford
zpět na článek