Koukáte na vzácnost. Automobilky produkují už jen málo aut, která ctí tradice staré školy – tedy auto, co je hlavně pro radost, má zadní pohon, samosvorný diferenciál a nestojí daleko přes milion korun.
Dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ tohle stále ještě nabízejí a v případě Subaru už za 814 tisíc korun. Dvanáct tisíc si můžete připlatit akorát za metalízu nebo perleťový lak, dalších 60 tisíc za kožená vyhřívaná sedadla a 40 tisíc za automat.
BRZ druhé generace prošlo faceliftem, který osvěžil design nárazníků a zadního spojleru. A poprvé jsou vpředu použity světlomety Bi-LED. Denní svícení vypadá jako písmeno C a odkazuje na tvar a pohyb pístu v ležatém motoru boxer. Trochu inovovaný je také interiér, audio má šestipalcový displej a přibyly nové funkce ovládání. I na volantu. Co je ale nejzásadnější – model BRZ stále drží vlajku zábavného auta pro maximální potěšení z jízdy. A to díky perfektně vyváženému těžišti.
Toho dosahuje svou nízkou váhou (1216 kg), nízko položeným motorem a vůbec celkovou konstrukcí. Téměř čtyři roky po uvedení na evropský trh je přenos váhy spolu s dynamickou odezvou podvozku jednou z nejlepších věcí, co může řidič zažít. Výkon vylepšeného dvoulitrového motoru zůstal také stejný, 200 koní a točivý moment 205 Nm při 6400 až 6600 otáčkách za minutu. A stabilizační systém jde naštěstí pořád úplně vypnout!