metro.cz

Test T-Roc: Módní SUV podle golfu

  13:58
Ready to ROC? Na portugalském pobřeží jsme otestovali nové SUV od Volkswagenu.
T-Roc chce oslovit i mladší ročníky řidičů.

T-Roc chce oslovit i mladší ročníky řidičů. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Něco končí a něco začíná. Ve stejný měsíc umřelo Scirocco a narodil se T-Roc. Abyste rozuměli – po deseti letech skončila výroba třetí generace modelu VW Scirocco, stylovky, která dojela na to, že neměla společnou koncernovou platformu MQB. A produkce německé automobilky jde ruku v ruce se světovými trendy. Místo toho, aby oživila tohle krásné kupátko, představila nový model: SUV, jak jinak. Módní autíčko jsme vyzkoušeli na krásném asfaltu kolem Lisabonu, místy jsme vjeli i do terénu, abychom na skalnatém pobřeží pořídili ty nejlepší fotky.

První, co všechny napadne: Je nový VW T-Roc konkurentem Škody Karoq? Je a není. Novinka od Škody, jejíž test deník Metro rovněž plánuje, má delší rozvor a je celkově prostornější. Jenže i dražší než volkswagen vyráběný právě v Portugalsku. Základní model s litrovým tříválcem o výkonu 115 koní je k dispozici už za 453 tisíc korun. A to má už v základu bohatou výbavu včetně klimatizace, litých šestnáctipalcových kol nebo ledkových světel vpředu i vzadu. Model Golf, se kterým T-Roc sdílí techniku, však se stejným motorem pořídíte o 38 tisíc korun levněji. A karoq? Za variantu s touto motorizací dáte 530 tisíc. A to už je velký rozdíl. Navíc je T-Roc levnější i než srovnatelný Seat Ateca.

Druhá věc, co zákazníky napadá: Není to jen vysoký golf? Také ano a také ne. Stejně jako ikonický model od VW se hodně spoléhá na styl, je samozřejmě vyšší (světlá výška 161 mm), a tudíž i v terénu odvážnější, ale i přesto, že s ním sdílí techniku, jde o jiné auto. Spíše bude konkurovat  krasavcům typu Mini Countryman či Fiat 500X a Toyota C-HR, v další oblasti pak malým SUV, jako je Opel Mokka X, Honda HR-V nebo Mazda CX-3. Přesto, že jsme si během prvních jízd s dvoulitrovým 110kW dieselem a 140kW benzinem ověřili, že jde o dynamické auto, které za pomoci pohonu všech kol umí být schopné i mimo cesty, nenabízí oproti výše jmenovaným moc převratně nového.

Pro čtyřčlennou rodinu je malé, pro milovníky offroadu málo schopné a pro starší generaci možná až moc odvážné. I když se do něj parádně nastupuje, což na malých SUV senioři oceňují nejvíce. Volkswagen si slibuje, že s T-Rocem osloví i mladší ročníky a možná se to podaří, protože cenovky jsou nastavené docela konkurenceschopně. 

A hlavně – design. To je něco, co u tohoto prcka musí mladou generaci zaujmout. Na výběr je několik kombinací lakování s různě barevnými střechami, velmi se povedl interiér, kde jsou budíky a středový panel zasazeny do jakýchsi mnohaúhelníků v barvě vozu. Ani T-Rocu se nevyhnula digitalizace a síťová konektivita, v tomto duchu jde opět za mladými. Na výběr bude mezi šesti motory TDI a TSI, ty silnější jsou spojeny s pohonem všech kol. Motory mají systém deaktivace válců, čímž se při jízdě v určitém rozsahu otáček a rychlosti snižuje spotřeba paliva.

Kufr má objem až 445 litrů, opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 60:40. Jejich sklopením vznikne prostor o objemu až 1290 litrů. Podvozek má elektronicky řízené tlumiče. Hnací sílu u čtyřkolky rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená vícelamelová mezinápravová spojka.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek