metro.cz

Test: Opel zpátky na výsluní. Tohle je pořádná insignia

  17:31
Nový Opel Insignia se povedl. Do třídy manažerských sedanů přinesl tenhle krasavec konečně čerstvý vítr.
Opel se vrací mezi elitu. Co se designu týče, tak určitě. Povedené auto! | foto: Petr Holeček, Metro.cz

„Díky nové insignii se mi zase opely začaly líbit. Předjížděla mě na dálnici a je to krásný auto,“ napsal mi nedávno kamarád, když viděl druhou generaci modelu Opel Insignia. Ten oproti původní verzi o dost narostl, také zhubl a dostal drsnější vizáž. To ho také dostalo zpět do hry o sympatie manažerů. To auto je sympatické už při srovnání s předchozím modelem: usedáte skoro jako do sporťáku, je bez milimetru o tři centimetry nižší. Také ale delší, širší a vůbec působí mnohem dynamičtěji. 

Pro toulky vinařskou oblastí Pálava jako stvořená.

Model se samozřejmě chlubí lepšími jízdními vlastnostmi, zajímavějším designem i novými motory. Jako konkurenty má na mušce o něco dražší Volkswagen Passat, Škodu Superb a Ford Mondeo.

K testu jsme si vzali hned to nejzajímavější, co je na trhu. Vlajkovou loď, která se prodává od 850 tisíc korun. Insignia GS 2.0 Turbo má 260 koní,  osmistupňový automat a stálý nebo přiřaditelný pohon všech kol. 4897 milimetrů dlouhé auto je radost řídit. Je to tichý koráb na dlouhé přesuny, dostatečně silný pro zábavu a také akorát prostorný pro čtyři dospělé, kteří jedou na jednání. Stačí pak i na víkendové toulky s rodinou. Vyzkoušeno je, že se na zadní sedadla vejdou i tři děti s podsedáky.

Základní objem kufru je v případě liftbacku 490 litrů. To je sice o 40 litrů méně než u první generace, ale na čtyři velké batohy stačí. A ty nové motory? Benziny 1.4 Turbo a 1.6 SIDI Turbo šly do důchodu a nahradil je agregát 1.5 Turbo s výkony 103 a 121 kW, který lze spojit buď s manuálem, nebo  automatem. Námi testovaným vrcholem v nabídce motorů je pak benzinové 2.0 Turbo o výkonu 191 kW. Označení Grand Sport si to auto právem  zaslouží. Řízení je přesné, motor agilní (pod deset litrů na sto ale nejde) a při průjezdu zatáčkami je vůz neomylný – žádná nedotáčivost ani náklony. Tomu pomáhá i rozdílné spínání každé ze spojek tak, aby se auto ideálně stočilo bez tradičního přibržďování kol. 

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek