metro.cz

Test: Nový Ford Ka+. Malý velký, nebo velký malý?

  13:21
Plusko v názvu nové generace modelu Ford Ka+ není vůbec náhodou.

Další 2 fotografie v galerii
Tenhle prcek je překvapivě dobré auto. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Ford Fusion byl oblíbený model. Tak akorát velký pro dva, dostatečně vysoký, aby se do něj usedalo, a ne ulehalo a nakonec roli hrála i jeho nízká cena. Vyplňoval v nabídce Fordu nabídku mezi fiestou a focusem. 

Založil v podstatě novou kategorii UAV (Urban Activity Vehicle), která v sobě spojuje vozy kategorie SUV a MPV. Měl krabicoidní design, který dodnes neuráží, a mezi lety 2002 až 2012 se ho prodalo docela dost kusů i v Česku, dva roky po sobě to byl vůbec nejprodávanější zahraniční model. Model B-Max bohužel na jeho úspěchy i přes praktické posuvné dveře nenavázal a fordu malé lidové SUV roky chybělo. 

Varianta EcoSport, kterou automobilka nabízí od roku 2014 v ostatních evropských zemích a podobě fusionu se blíží nejvíce, se u nás neprodávala. Má se to změnit příští rok, kdy dorazí také na náš trh modernizovaná verze EcoSportu, dokonce se už dá objednávat. Do té doby roli lidového autíčka pro dva musel převzít nový Ford Ka+, který Ford představil před rokem. 

Starší generace sice může prskat, že to není onen zvýšený model, který je vhodný pro jejich bolavá záda a nohy, ale zase je nadchne cena: akční nabídka nyní počítá se 270 tisíci korunami. Docela dost novinářů o tomhle prckovi tvrdí, že je to překvapivě dobré auto, tak nechceme zůstat pozadu. Řekneme to také? 

Půjčili jsme si ho v krásné červené barvě s jediným motorem, co je v nabídce – čtyřválcovou benzinovou dvanáctistovkou s 85 koňmi, jenž si během testu řekl o šest litrů na sto kilometrů. Pětistupňový automat má tak akorát dlouhé dráhy a funguje přesně. Co je opravdu překvapivé – příkladně tichý podvozek, řízení příjemně strmé, takže auto je opravdu vhodné do městského provozu. 

Délka 3929 mm, šířka 1695 mm a hmotnost jen padesát kilo a tuna k tomu – další parametry, které sice nemají s původními generacemi malinkatého Fordu Ka nic společného, ale člověka neznalého věci stejně napadne: Jak se do něj proboha mohou vejít čtyři lidi? Představte si, že vejdou, a to dokonce opravdu pohodlně. Ani vysoký člověk nemá problém sedět na zadním sedadle jako... no, jako člověk. 

Nízká váha navíc dobře hraje s těmi koňmi – není jich žádné stádo, ale na tuhle předokolku bohatě stačí. Řízení je zábavné a Ka+ agilní. Všechno funguje, jak má. Pří- jemné je nakonec i to, že vás neotravují žádní asistenti řízení (samozřejmě ESC i ABS auto má), ty si Ford nechal do jiných modelů. 

Tady je v základu manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna a rádio s bluetooth, za další vychytávky, jako jsou parkovací senzory či tempomat, si musíte připlatit. Takže i za nás musíme říci ano – pokud pokukujete po autě v tomhle lowendovém segmentu, určitě nové Ka+ otestujte u dealera. Překvapí vás. 

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek