metro.cz

Druhý pokus se už povedl

  14:10
Renault si napravuje reputaci mezi SUV s novým velkým koleosem.
Renault Koleos

Renault Koleos | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Přiznám se bez mučení, že jsem od nového Renaultu Koleos nečekal nějaký zázrak. V záplavě SUV, jež naše redakce v poslední době testovala, byla zajímavá auta, některá designově ustřelená, jiná výborná v terénu, další zbytečně humpolácká. Po týdenním testování druhé generace francouzského „kolosu“ mi ale začalo docházet, že na některá auta zapomenete už po pár dnech, zatímco jiná se vám zaryjí pod kůži. A to je případ koleosu.

Ne proto, že by byl fenomenální na silnici nebo nezlomný v terénu. Čiší z něj majestátnost, je prostorný, parádně pohodlný a v neposlední řadě pěkný. Mám slabost pro současný design masek francouzských vozů, líbí se mi ta neskrývaná drzost namontovat na mříž chladiče znak firmy velký pomalu jako formát A4 a také obrovské diodové svícení ve tvaru písmene C.

Oproti první generaci koleosu, která zrovna díru do světa neudělala, před námi stojí sebevědomé auto. A vlastně ani není francouzské – techniku z velké části převzalo od Nissanu X-Trail a je na chlup podobné svému dvojčeti Samsungu QM6, vyrábí se ostatně v Koreji.

K testu jsme dostali verzi Initiale Paris, takže v kabině na nás čekala vyhřátá sedadla s koženkovým čalouněním, auto sedělo na impozantních devatenáctipalcových kolech. Řetězy se na ně shánějí těžko, ale není to tak úplně potřeba – v této nejvyšší výbavě za 980 tisíc korun je to vždy čtyřkolka, v nejnižší Zen (700 tisíc korun) naopak jen předokolka.

V nabídce motorů je základem dieselová šestnáctistovka o výkonu 96 kW, další dvě verze pohání rovněž naftový dvoulitr s výkonem 128 kW – jedna verze má manuální řazení, druhá samočinnou převodovku CVT. Posledně zmiňovanou jsme vyzkoušeli. Má pěkný točivý moment dosahující hodnoty 380 N.m v otáčkách 2000 za minutu, což se pro takový koráb hodí.

Auto je živé, třebaže při rychlé jízdě musíte počítat s vyšší váhou 1730 kg. Spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 8 litrů na sto kilometrů. Světlá výška 210 mm a možnost nastavit trvalý pohon všech kol se hodí při jízdě mimo silnice. Ani tady není nový povedený koleos mimo mísu.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek