metro.cz

Nový duster a první jízda v terénu

  14:10
Sága jménem Duster otevřela novou kapitolu. Hit má za sedm let výroby celosvětově na kontě číslo přesahující dva miliony prodaných kusů. Dnes je pod značkami Renault i Dacia nabízen ve 44 zemích.
Duster - světla se rozšířila do stran | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Na frankfurtském autosalonu byla loni v září odhalena nová generace. My jsme ji měli možnost včera otestovat přímo v terénu, na offroadové trati Hummer centra v Horních Počernicích.

Ikonické SUV značky se pyšní zcela novým robustním designem. Ten se opravdu povedl. Auto se pak docela vymyká své kategorii, kam je kvůli nízké ceně zařazováno. Agresivnímu vzhledu napomáhají hlavně ostré linie kapoty a větší matně chromovaná spodní část nárazníku, která láká k jízdě v terénu, jelikož není tolik náchylná k poškrábání. Čelní sklo se pak oproti minulé verzi posunulo o celých 100 mm dopředu a má větší sklon. Kabina je delší a působí prostorněji.

Jinak jde v porovnání s minulým modelem spíše o evoluci než revoluci – pár změn v proporcích a designu, ale technika zůstává stejná. Výrazně se nemění ani cena, což znamená, že duster bude i nadále „bohatým brát a chudým dávat“, jak vtipně poznamenali kolegové novináři.

Duster mohou mít zákazníci jednak s atmosférickým benzinovým motorem 1.6 SCe (115 k), malým 1.2 TCe (125 k) a konečně se dvěma verzemi naftové patnáctistovky (90 a 110 k). Všechny s výjimkou slabšího dieselu mohou být spárovány s pohonem 4×4, naopak šestistupňový automat je možný jen u nejsilnějšího dieselu.

Zapomeňte na malinké Suzuki Jimny nebo těžce dostupnou Ladu Nivu. Pokud vezmeme cenu dusteru s pohonem všech kol (358 tisíc), těžko hledá v terénu konkurenci. Na levné SUV má skvělou křižitelnost náprav, příznivé nájezdové úhly i světlou výšku.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek