metro.cz

Vesničan hybrid

  12:22
Velké mini lze teď dobít i v zásuvce Stylovka přijíždí vůbec poprvé jako plug-in hybrid. Už žádné mini, je to pořádný macek. Mini jde s dobou. Bohužel, nebo bohudík? Poté, co automobilka před lety představila větší verze svých modelů, které už nejsou vůbec mini, přišla i s hybridními verzemi. Je to tak, i autíčko, které proslavil Mr. Bean, je už dnes do zásuvky.

Další 2 fotografie v galerii
Mini Cooper Countryman S E | foto: Metro.cz

Vyzkoušeli jsme model Countryman S E s pohonem všech kol, který kombinuje benzinový motor s elektromotorem. Základem je přeplňovaná patnáctistovka se třemi válci o výkonu 100 kW. Jí pak sekunduje 65kW elektromotor, jehož docela silný točivý moment 385 N.m je přenášen přes permanentní převod na zadní kola.

Je tohle ještě ta zábavná motokára, kterou bylo mini dříve? Není, ale nevadí. Fanoušky této značky jistě potěší a hned vám řeknu proč. Je to především hračka. Ani ne tak na silnice, vždyť s délkou 4299, šířkou 1822 a výškou 1559 milimetrů jde o#největší model v historii značky. Platforma je totožná se sesterským BMW X1, a proto se auto taky tak chová – je to vysoký crossover, který na řezání zatáček úplně není. Zase si ale tyká s lehkým terénem a je s ním zábava na zasněžených silnicích.

Ta hra spočívá jinde – za tři hodiny nabijete jeho li-ionovou baterii o kapacitě 7,6 kWh z klasické zásuvky, což vám stačí na průměrný dojezd po městě do třiceti kilometrů. A když ne, pořád je tu klasický motor s nádrží na benzin, která má však kvůli zmenšenému prostoru kapacitu na dojezd jen 430 km.

Když si někdo bude chtít s plug-in hybridem hrát, prosím – jde to. V minusových teplotách nám auto dojelo z bodu A do 25 kilometrů vzdáleného bodu B za 37 minut. S průměrnou spotřebou 3,7 litru benzinu a 22,4 kWh na sto kilometrů. Pokud v bodě B máte možnost opět nabít, pro vaši peněženku jen dobře. Navíc jsme auto nijak nešetřili, při klidné jízdě by tuto trasu teoreticky zvládlo čistě na elektriku.

Jenže stojí to za to? Při pohledu na ceník už musíte být fakt srdcař. Countryman se zážehovou patnáctistovkou je sice už za 677 300 Kč, plug-in hybrid ale vyjde na minimálně 968 tisíc.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek