metro.cz

Pějme ódu na podvozek

  13:12
Impreza dostala na kapotu razítko potvrzující, že dál zůstává kultem!

Další 2 fotografie v galerii
Subaru Impreza. BiLED přední světlomety se automaticky natáčí v zatáčce. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Známý model Impreza japonské automobilky Subaru se nečekaně vrátil do Evropy. Asi hned neutrhne první příčky prodejů v kompaktním segmentu, i vzhledem k tomu, že dodávky nových subaru do Evropy váznou, ale i tak by ho zákazníci při výběru neměli přehlížet – je to totiž dost zajímavý kousek.

Před čtyřmi lety byla impreza stažena z českého trhu s tím, že se už nevrátí. Osud ale naštěstí zamíchal kartami, a přesto před námi stojí hatchback postavený na zcela nové platformě – má tužší karoserii a z japonských i evropských crashtestů si odvezl skvělá hodnocení. Vypadá moderně, má krásné světlomety, ale nechce nijak vyčnívat. I to, že designéři zůstali spíše při zemi, mu může nahnat body.

První, co vás překvapí, když do imprezy nastoupíte, je moderně vypadající přístrojová deska. Interiér je povedený, působí díky různým kovovým prvkům svěže, navíc veškeré ovládání je pěkně po ruce. Infotainment se ovládá intuitivně, jen občas měla navigace problémy trefit silnici, ale věřím, že by to vyřešila aktualizace podkladů.

Druhé překvapení – kolik je tu místa na nohy spolujezdců v druhé řadě, paráda! Zajímavé je umístění vnějších zpětných zrcátek. Jsou řidiči o něco blíže a v mém případě jsem musel možná až moc natáčet hlavu, abych si obrázek za sebou prohlédl. Svůj důvod to má, Subaru se totiž snažilo minimalizovat veškeré slepé úhly, takže se i díky určitému posunu zrcátek můžete dívat lépe do boku při zatáčení.

Impreza ale vyniká i dalšími bezpečnostními prvky – tuhá karoserie a níž položené těžiště vozu se hodí při vyhýbacích manévrech, plechy a rám lépe vstřebávají energii při nárazu a pak jsou tu řidičovy druhé oči, systém Eyesight pracující se dvěma kamerami, který hlídá cestu před vámi a upozorňuje na možné překážky.

Co se týče motorů, moc na výběr není. K mání je čtyřválcová zážehová šestnáctistovka (114 k) nebo stejně stavěný dvoulitr (156 k). Ten jsme také v testu vyzkoušeli. Měl trochu vyšší apetit, ale v zásadě fungoval dobře. Slušela by mu však větší míra porozumění s variátorovou převodovkou Lineartronic, která ho při přeřazování během akcelerace nechává zbytečně vytáčet a drží zbytečně pod krkem. Poklonu si ale zaslouží tužší podvozek, který společně s elektronikou přibrzďující vnitřní kola v zatáčce a symetrickým pohonem všech kol umí vdechnout autu parádní sportovnost. Cena nové imprezy startuje na částce 560 tisíc korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: Subaru, kult, Impreza, zrcátko
zpět na článek