metro.cz

Aristokratické origami, ďáblův drahý kámen

  11:11
Nový Lexus LS 500 h, krása v detailu.
Lexus LS 500h

Lexus LS 500h | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Prémiová divize automobilky Toyota představila už pátou generaci svého konkurenta pro supermanažerské limuzíny německého tria Mercedes S, BMW 7 a Audi A8. Je vyzbrojena designem určeným spíše pro mladší uživatele pohodlí a luxusu, také novou technikou a samozřejmě v duchu automobilky skoro až maniakální péčí o detail. Proto jsme se dnes rozhodli upustit od tradičního testu a auto vám ukázat spíše za pomocí fotografií.

Pod kapotou má tenhle pět a čtvrt metru dlouhý miláček 3,5litrový přeplňovaný šestiválec, jehož sílu přenáší na zadní kola desetistupňová automatická převodovka.

Základní cena: 2,9 milionu korun, katalog příplatkového vybavení má pak několik stran. Hlavní novinkou modelu LS je vylepšený hybridní pohon známý už z perfektně hodnoceného kupé LC 500h. Systém propojuje dva elektromotory se spalovacím motorem a za pomoci dvojice planetových soukolí rozšiřuje rozpětí převodovky CVT. Ta proto umí simulovat deset pevných převodů. Systémový výkon auta dělá 360 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce udává 5,4 sekundy.

Jízda v duchu pohostinnosti, cítíte se jako v obýváku

V interiéru této prezidentské limuzíny se projevuje japonská filozofie pohostinnosti omotenaši, která je znakem všech generací modelu LS. Už když nastupujete, vzduchový podvozek auto o tři centimetry zvedne a sedadlo jemně sklopí bočnici sedáku, aby se nastupovalo pohodlně. Majitel, který nejčastěji bude jezdit hlavně vzadu a užívat si umění svého řidiče, musí mít pocit, že mu japonec čte myšlenky a poskytne mu péči ještě dřív, než na ni pomyslí. Je samozřejmé, že ze sedačky lze udělat lůžko, máte tu dvě televize a střešní okno. Ale krása je i v použitých materiálech. Dřevo je vyřezávané laserem a za příplatek 375 tisíc můžete vnitřek dekorovat broušeným sklem.

Masér i koncert relaxace na cestě

Hudební nadšence určitě potěší prostorové ozvučení Mark Levinson 3D Surround Audio. Hudbu si vychutnáte, zejména když se ponoříte do příplatkových sedadel Otoman. Masáže i sklápění se ovládají dotykovým displejem umístěným v loketní opěrce zadních sedadel. Nastavit si můžete i bodové vyhřívání zad. Za další příplatek jsou ručně skládané výplně dveří, které jsou inspirované japonským uměním origami. Potah je z látky barvy bordó. Vyšlechtit takhle čtvery dveře pro LS trvá 12 dní.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: krása, Lexus, Toyota, BMW, Audi A8
zpět na článek