metro.cz

Zlatý, elegantní a nabušený. BMW X2 je sexy crossover

  8:55
Vyzkoušeli jsme nejsilnější motor v novém BMW X2.

Další 2 fotografie v galerii
Atraktivní design a krásná zlatá barva, tohle BMW X2 se moc povedlo. | foto: Metro.cz

Křížková plejáda mnichovské automobilky se rozrostla o další číslo. Specialista na crossovery i větší SUV přidal ke svým modelům X1, X3, X4, X5 a X6 i novou X2. Ta je přitom zajímavá už svými rozměry. Je paradoxně o něco menší než X1, ale sází na extravaganci. Jinými slovy, je to moc krásný crossover, který zaujme na první pohled. A třebaže verze s pohonem předních kol zápasí s pošramocenou pověstí kvůli losímu testu, kde prokázala nedotáčivost, můžeme říct, že čtyřkolka jezdí parádně.

Automobil je elegantní každým coulem. Přístrojová deska orientovaná na řidiče je robustní, ale zároveň z příjemných materiálů, zvenku auto vypadá jako svalovec, ale takový, co umí přemýšlet.

Designérům se například velmi povedla elegantní silueta bočních oken. Logo automobilky je navíc zakomponované do posledního C sloupku. Třebaže X2 působí uvnitř stísněně, čtyři dospělé osoby v pohodě převeze. A jedničku zaslouží i kufr, kam lze vměstnat 470 litrů nákladu.

Půjčili jsme si k testu model s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 170 kW v parádní zlaté metalíze Galvanic Gold. Základem auta je platforma UKL, takže s pohonem předních kol a motory uloženými příčně. Naše auto však mělo pohon všech kol xDrive. Vzhled offroadu evokuje oplastovaný spodek karoserie, ale příplatkový paket M Sport X auto o něco snížil, takže je blíže k vozovce. Velmi dobře fungoval osmistupňový automat Steptronic, který řadil plynule a nenechal auto zbytečně točit, i když šlo o velmi dynamickou jízdu. Při ní se choval motor příkladně, jde s ním hbitě akcelerovat i při vyšších rychlostech. Dálniční jízda autu vyloženě svědčí. Horší je to na okreskách. Možná za to mohlo i naše devatenáctipalcové obutí a pneumatiky run-flat, ale na rozbité silnici auto působí roztřeseným dojmem, uskakuje a vůbec se mu nerovnosti nelíbí.

V zatáčkách se o ztrátu pocitu jistoty bát nemusíte. Neměli jsme sice možnost zkusit variantu s pohonem předních kol, ale čtyřkolka sedí i přes svou vyšší stavbu jako přibitá a nemusíte se bát si s ní dovolit to co se sedanem.

Cenovka je trochu vyšší, nejlevnější tříválec vyjde na 850 tisíc, námi testovaný vůz přesáhl milion korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek