metro.cz

Umí dřít, ale má duši osobáku

  9:40
Transit Custom prodělal omlazovací kúru – je krásnější a stále nabízí královský prostor pro práci i rodinu.

Další 1 fotografie v galerii
Předek auta dostal firemní tvář – víceúhelníkovou masku. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Modelová řada Transit Custom, kterou Ford před šesti lety vklínil mezi menší Transit Connect a velký Transit, nás bavila od počátku. Konkurent VW Multivanu nabízel o něco přijatelnější cenu a vynikal svou robustností a schopnostmi na silnici. Modernizovaná verze, kterou automobilka s modrým oválem ve znaku představila na konci loňského roku, kráčí pořád ve stejných šlépějích, byť nejde o nějakou revolučně novou dodávku.

Na první pohled zaujme výraznější design přední části, krásná velká maska chladiče a hezky tvarované, ledkami ohraničené světlomety. Zcela nová je také palubní deska, ale s poněkud trčícím displejem infotainmentu.

Vyzkoušeli jsme si verzi, ve které najde své sedadlo hned osm lidí. Ford se pyšní tím, že nabízí unikátní řešení zadního prostoru. Šest samostatných sedadel ve druhé a třetí řadě lze přestavit do konferenčního uspořádání, kdy je prostřední trojice otočená proti směru jízdy. Tuto variantu jsme si vyzkoušeli při jedné ze zahraničních cest s fordem a nutno uznat, že i při zachování prostoru v kufru (celkově 1,3 kubíku) na naši bagáž se proti sobě posadilo šest lidí běžného vzrůstu, aniž by si navzájem otlačili kolena. Od třetí řady sedadel dělila víko kufru vzdálenost 650 mm.

Vybrat si však můžete také variantu L2 s prodlouženým rozvorem, která má ještě víc místa. Pak je délka od posledních sedadel na konec auta až 1017 mm. Délka této varianty je 5,3 metru, kratší verze se vejde do pěti metrů (4973 mm).

Interiér působí o něco hodnotněji než v předchozí generaci, což Ford zdůvodňuje tím, že chce vedle firem oslovit i soukromé zákazníky. Není problém toto auto vzhledem k uvedené délce používat jako rodinný vagon. Vejdete se i do podzemních garáží, výška auta činí 1979 mm a průměr otáčení u kratší verze 12 metrů. Dozadu naložíte předmět vysoký až 1,2 metru, což se hodí na převážení jízdních kol nebo kočárků. Šířka bočních dveří je 930 mm, takže nastupování na zadní řadu je úplně v pohodě a pochvalu zaslouží také příplatkové integrované nosiče ve střeše. Ty jsou zapuštěné do konstrukce střechy, takže nevyčnívají. Lze je ale vysunout, pak uvezou až 130 kilo nákladu. Rodina to auto opravdu ocení – je v něm plno odkládacích schránek, stínítka oken, 150W klasická zásuvka... Je z něj dobře vidět dopředu i do stran a při couvání pomáhá nejen parkovací kamera, ale chodce chrání i zvukový signál. Tourneo Custom dostalo tři různě silné vznětové motory 2.0 EcoBlue (77, 96 nebo 125 kW), volitelně také novou šestistupňovou samočinnou převodovku SelectShift a za příplatek pneumatické odpružení zadní nápravy pro ještě vyšší pohodlí.

Cena startuje u nejnižší výbavy na 885 tisících, nejsilnější verze Sport vyšňořená dvěma pruhy na kapotě vyjde až na 1,2 milionu korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: Ford, Transit
zpět na článek