Místo naftového auta nyní vsadili na alternativní pohon CNG. Letos poprvé totiž v této soutěži mohly, kromě aut na s benzinovým, naftovým a hybridním pohonem, startovat i vozy na stlačený zemní plyn a plug-in hybridy. A právě vozy na CNG se zařadily po bok hybridů na čelo absolutního pořadí. V první pětce skončily tři vozy na CNG a dva hybridy.
„I tyto výsledky ukazují, že pohon na CNG je jedním z pohonů budoucnosti, protože například v přepočtu na emise CO2 vyšly ze startovního pole nejlépe,“ říká Marek Tomíšek. Jelikož vozy na CNG tankovaly před soutěží u bioplynové stanice, ukazuje to i na možnosti v oblasti obnovitelných energií.
Třída CNG, ve které jeli čeští reprezentanti, byla velmi vyrovnaná. Dá se říci, že ji rozhodly penalizace. Česká posádka dosáhla druhé nejnižší spotřeby – 2,78 kg/100 km s vozem Škoda Octavia G-TEC, ale dostala tři procenta penalizaci za překročení rychlosti a posunula se na třetí místo.
Marek Tomíšek, který s vozem Škoda Octavia G-TEC do Finska přijel po vlastní ose (kromě trajektu z Tallinnu do Helsinek), po soutěži pokračoval v cestě s cílem dosáhnout polárního kruhu na CNG a dojet na toto palivo co nejdále na sever. Poslední možnost natankovat CNG totiž měl ve finském Oulu, dále směrem k polárnímu kruhu a za ním již žádná plnicí stanice není.
Jeho cestu můžete sledovat na Facebooku, zadejte heslo Efficient expeditions / Úsporné expedice.