metro.cz

Zákaz vjezdu se elektromobilů netýká, kromě toho mají spoustu dalších privilegií

  5:01
E-mobilita či spíše elektrifikace silniční dopravy, je téma, které v současnosti významně rezonuje. Jednoznačným důvodem jsou legislativní opatření a zájmy komunální politiky usilující o snížení emisí škodlivin ve výfukových plynech spalovacích motorů. Legislativní nutnost, raketový růst e-commerce a v neposlední řadě požadavky zákazníků, včetně těch opravdu velkých flotilových, vedly značku Peugeot k zařazení užitkových elektrovozidel do své nabídky. První vlaštovkou je Peugeot e-Expert.

Další 3 fotografie v galerii
Dojezd dosahuje až 330 kilometrů. | foto: Peugeot

Komfort interiéru modelu e-Expert si v ničem nezadá s osobními automobily odpovídající třídy. Ale to unikátní čeká při nástupu do vozu: bezklíčový přístup a nastartování, otevírání bočních dveří nákladového prostoru bez nutnosti doteku rukou a head-up displej před místem řidiče. Vysokou míru uplatnění inovací ve prospěch zákaznické spokojenosti a komfortu řízení podtrhuje nový volič automatické převodovky e-Toggle a elektrická parkovací brzda – to je další unikátní řešení u vozidel tohoto segmentu.

Užitkový Expert nabízí úroveň komfortu osobních vozů.

Na míru potřebám uživatele
Před jízdou či při jízdě je možno volit mezi třemi módy. ECO, který zaručuje co možná největší dojezd, NORMAL, ten se hodí ke každodennímu užívání a POWER, když je třeba „zabrat“, tedy při plném využití užitečné hmotnosti. Pod ukazatelem voliče módu automatické převodovky je umístěno tlačítko s označením „B“. Jeho použití zajišťuje vysokou míru rekuperace kinetické energie vozu při odstaveném „plynu“. Využití této technické možnosti však není podmínkou nutnou k pohodlné a úsporné jízdě.

Nákladový prostor pojme až 6,6 m3.

Efektivní provoz
Maximální výška modelu Peugeot e-Expert je 1900 mm, takže vjezd do všech typů parkovišť je bezproblémový. K dispozici jsou tři celkové délky vozu od 4600 mm do 5300 mm a dvě úrovně dojezdu (230 a 330 km dle WLTP). Nákladový prostor dosahuje od 4,6 m3 do 6,6 m3 při využití prostoru spolujezdce pomocí průchodu v přepážce oddělující prostor posádky. Konkurenční výhodou vozu je i možnost tažení až jednotunového přívěsu. Vozidla jsou postavena na univerzální platformě EMP2 zahrnující standardně 100 kW elektromotor, batery pack s kapacitou 50 kWh či 75 kWh a duálním systémem dobíjení – jednofázových 7,4 kW či třífázovým 11 kW. Obě dvě varianty vozidel co do kapacity baterií lze nabíjet jedním z pěti způsobů. Z běžné domovní sítě ze zásuvky, přes domovní nabíječky s jednou nebo třemi fázemi až po 100 kW rychlonabíjení, které si poradí s kapacitou 50 kWh za 30 minut a s tou vyšší 75 kWh za 45 minut. 

Dobíjet lze ze standardní zásuvky i pomocí rychlodobíječky.

Co se týká deklarované schopnosti „spolknout“ určitou porci kilometrů na jedno nabití, hovoříme zde o čísle až 330 km. Zákazníci ze segmentu středních, kompaktních, dodávkových vozidel budou se třemi stovkami ujetých kilometrů nadmíru spokojeni. Dle analýz 44 procent z nich neujede za den více než oněch 300 km a dokonce 83 procent z nich ujede méně než 200 km.

Autor:
Témata: Peugeot
zpět na článek