metro.cz

Peugeot překvapil novým logem

  11:28
Peugeot je nejstarší stále fungující automobilovou značkou na světě. Nedávno oslavil úctyhodných 210 let. Také jeho logo toho hodně pamatuje. Značka ho používá už od roku 1850. V průběhu let se logo desetkrát změnilo. Letos v únoru se objevil jedenáctý lev, tedy přesněji jen jeho hlava. Nový symbol značky překvapil hned v několika směrech. Přestože se jedná o adaptaci z 60. let, působí velice moderně. Odkazuje na historii značky, a současně se hlásí k aktuálním trendům. Je jednoduchý, a přitom precizně propracovaný do sebemenšího detailu.

Další 3 fotografie v galerii
Poprvé se nová podoba loga objevila již na retro konceptu e-Legend z roku 2018. | foto: Peugeot

V uplynulých letech nabýval znak Peugeotu nejrůznější podoby. Zpočátku to byl lev stojící na šípu, pak ho nahradil lev na třech tlapách. V padesátých letech se zase používalo logo lva stojícího vzpřímeně na dvou nohách, stejně jako na našem státním znaku. Automobilka tenkrát zvolila logo, které vycházelo z heraldického znaku francouzského regionu Franche-Comté a Montbéliard, kde značka Peugeot vznikla a vystavěla své továrny, ve kterých dodnes vyrábí značnou část své produkce. V šedesátých letech bylo toto logo nahrazeno lví hlavou. Vyjímala se hlavně na luxusním sedanu Peugeot 504, který v té době automobilce zajistil renomé. V osmdesátých letech se Peugeot vrátil k stojícímu lvu a používal ho v různých obměnách po tři desetiletí, tedy až dodnes. V letošním roce se vrátil do historie a uvedl adaptaci z roku 1960, impozantní lví hlavu.

Nové logo vzniklo v designérském centru Peugeotu pod taktovkou šéfdesignéra Matthiase Hossanna. „Peugeot má za sebou více než dvě století existence. Tento erb a nová identita jsou spojnicí mezi naší historií a naší vizí budoucnosti. Toto logo jsme navrhli, vyvinuli a vytvořili sami interně, vedeni stejnými požadavky, jaké klademe na každý detail našich vozů, a to je kvalita materiálů, kvalita zpracování a kvalita výsledného produktu,“ říká Hossan.

Podle značky má být hrdý lev, který Peugeot provází odjakživa, synonymem prestiže, jistoty a nadčasovosti.

Výsledkem práce designérů je logo, které je nadčasové, má v sobě určitou hrdost a reprezentativnost a díky své symetrii dokonale zapadá do mřížek chladiče automobilů. Volba černého pozadí působí, že lev vypadá, jako by byl osvětlen shora. Dvojrozměrné logo odpovídá trendu plochého, minimalistického a čistého designu. Současně je dokonale přizpůsobeno digitálnímu světu.

Jak změnu přijmou zákazníci, se ukáže časem. Stejně tak chvíli potrvá, než se „přebrandují“ všechna dealerství.

Showroomy mají působit útulněji, o své modré zbarvení exteriéru ale nepřijdou.

„Naši koncesionáře čekají proměny showroomů, a to jak z exteriéru, tak i interiéru. Úpravy prodejních míst ovšem neproběhnou okamžitě. První dealer v novém stylu se představí letos v létě. Jedná se rozsáhlé ale velmi důležité změny. V dnešní době mají loga, grafika a zákazníky vnímaná identita značky obrovský vliv. Chce-li firma vybudovat určitou image, musí v této oblasti hodně zainvestovat. A na našem novém logu je zřejmé, že značka Peugeot naši novou identitu doladila do posledního detailu.“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v České republice.

První vůz, který nový symbol ponese na kapotě, bude nový Peugeot 308. Tato žhavá novinka byla odhalena před pár dny. Stejně jako nové logo, i nový model vyzařuje osobitý styl, eleganci a kvalitu. Designem, technologiemi, jízdními vlastnostmi… každou svou stránkou dokazuje posun značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Na českém trhu bude nový Peugeot 308 v prodeji letos na podzim.

zpět na článek