Z pohledu odborných ocenění za sebou máte opravdu úspěšné období. Jak výsledky hodnotíte?
V pivovaru Staropramen pracuji 18 let a dosud jsem nic takového nezažil. Deset medailí a další skvělá umístění na předních příčkách prestižních degustačních soutěží jsou pro naše pivovary historický úspěch. Navíc se nám povedl husarský kousek, když jsme v kategorii světlých výčepních piv soutěže Pivo České republiky obsadili kompletní stupně vítězů s pivy Braník Aleš, Staropramen Smíchov a Braník Světlý. Podobný hattrick spolu s kolegy z našich pivovarů v Ostravě a Pardubicích nepamatujeme.
Co pro vás zisk těchto ocenění znamená?
Potvrzuje nadstandardní kvalitu našich piv. Ostatně, Staropramen Smíchov loni dokonce získal zlatou medaili na jedné z předních degustačních soutěží světa. Letošní dominance v kategorii světlých výčepních piv potvrdila, že jsme v této oblasti na absolutní špici mezi tuzemskými pivovary. Vyplácí se náš přístup, kdy v pivovarech využíváme nejmodernější technologie, ale dlouhodobě ctíme řemeslo a historický odkaz. Neméně nás však těší, že kvalitu našich piv oceňují také konzumenti. Řada z nich patří mezi nejvyhledávanější na trhu.
Jak jako sládek hodnotíte období pandemie?
I když se vše postupně vrací do normálu, situace je nadále obtížná, výpadek byl obrovský. V době vrcholící epidemie jsme hledali alternativní cesty ke konzumentům, proto jsme do maloobchodů uvedli piva našeho exkluzivního Smíchovského výběru. Lidé si piva, která znala především z hospod, rychle oblíbili. Mě osobně, jakožto autora receptu Extra Chmelené 12, to těší dvojnásob. Nyní pracujeme na tom, aby se lidé vrátili do hospod a chodili do nich jako dříve. Věříme, že již nebude důvod k výrazným omezením.
Jak situace ovlivnila trh a výrobu piva?
Museli jsme pružně reagovat na změnu potřeb trhu, zaznamenali jsme například výrazný růst poptávky po malých soudcích. Těší mě, že i přes složitější období jsme neupustili od naší strategie udržitelné výroby, v jejímž rámci se nám daří snižovat energetickou náročnost, spotřebu vody či emise. Ekologický aspekt se u nás promítá prakticky do všeho, co děláme – ať už modernizujeme výrobní zařízení, plánujeme dopravu našeho piva nebo inovujeme obaly. To jsou věci, na kterých spotřebitelům stále více záleží, a je to tak správně.