metro.cz

Nový Peugeot 308: řídit a nechat řídit

  6:24
Někdo rád řídí, jiný se raději nechá vozit. Kolik práce chcete svěřit při řízení vašeho auta chytrým elektronickým funkcím? Nový Peugeot 308 rád převezme spoustu práce a zapojí všechny své asistenční systémy, nebo to nechá vás. Nabídka prvků výbavy je obrovská. Stačí si jen vybrat.
Nový Peugeot 308 | foto: Peugeot

Čím vás ale uchvátí na první pohled, to je jeho design. Je smyslný a ostře vybroušený. Dokonale zapadá do světa dynamických reprezentativních vozů, k nimž se hlásí. Sebevědomí z něj přímo čiší, zejména pak z čelního pohledu. Překvapí vás zde velké nové logo, za kterým je ukrytý radar sloužící asistenčním systémům. Přední světlomety používají už od základní úrovně technologii LED. Na ně pak navazují světla pro denní svícení ve tvaru tesáků. Díky Peugeot Matrix LED Technology poskytují vyšší bezpečnost v každodenním provozu.

Nový Peugeot 308 udělá vše pro to, aby se všichni jeho pasažéři cítili příjemně a pohodlně. Cestující vepředu ocení sedadla s certifikátem AGR zajišťující perfektní ergonomii, desetibodové elektrické nastavení sedadel se dvěma možnými uloženími do paměti a samozřejmě i vyhřívání a masážní systém s 8 kapsami a několika programy. Cestující vzadu si zase mohou užívat většího prostoru, který oproti původní generaci výrazně narostl. Celá posádka vozu pak profituje ze systému AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Třešničkou na dortu je pak ambientní osvětlení s volbou 8 barev pro vytvoření dokonalé atmosféry v kokpitu.

Nabídku palubních technologií doplňují asistenční systémy řízení poslední generace. Nový Peugeot 308 udělal další krok k autonomnímu řízení. Kromě toho, že dokáže sám udržovat nebo měnit rychlost dle vozu před ním a držet stopu v jízdním pruhu, zvládne také poloautomatickou změnu jízdního pruhu, úpravu rychlosti vozu dle dopravních značek a přizpůsobení rychlosti v závislosti na sklonu zatáčky. Převratnou novinkou je také systém sledování mrtvého úhlu s dlouhým dosahem, a to až 75 metrů, zatímco konkurenční vozy zabírají jen něco kolem tří metrů. Bojujete-li občas s parkováním, veškeré vaše problémy vyřeší nový systém Visiopark 3, který se skládá ze čtyř kamer pokrývajících 360° a couvací kamery s ostřikovačem.

Nový Peugeot 308 může být poháněn klasickým spalovacím motorem, a to buď benzínovým PureTech 1.2 o výkonu 110 nebo 130 k, nebo naftovým BlueHDi 1.5 o výkonu 130 k. Na výběr jsou šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky. Ekologickou alternativu pak poskytují dva plug-in hybridní motory ve výkonových variantách 225 nebo 180 koní. Čistě na elektřinu ujedou až 60 km, v hybridním režimu pak emitují v průměru asi 26 g CO2/km.

Uvedení nového modelu na český trh plánuje Peugeot na leden 2022. Startovat bude na ceně 490 000 Kč. Více na peugeot.cz

Chcete poradit s možnostmi dobíjení plug-in hybridu? Klikněte na peugeotelektromobilita.cz

Autor:
zpět na článek