metro.cz
Matej Kastelic | foto: Shutterstock.comShutterstock

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. Metro neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na Metro.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Připravte se na svou první přednášku na kongresu. Takto budete slavit úspěch

Komerční sdělení Pokud zastáváte ve své práci nějakou významnější pozici, může se dříve nebo později stát, že vás pošlou přednášet na nějaký kongres či konferenci. Pro někoho je to pocta, pro jiného spíše noční můra. Pokud patříte ke druhé skupině, máme pro vás pár užitečných rad, jak zazářit.

Dobrá příprava je základ

Aby byl úspěšný kongres v Piešťanech skutečně vaší dobrou vizitkou, je třeba se na tuto událost řádně připravit. A to z mnoha pohledů. Klíčové je samozřejmě dobře se nachystat co se týče vašeho tématu a způsobu přednášení. Než se pustíte do přípravy, zvolte si nástroj, se kterým se vám bude skutečně dobře pracovat. Asi nejběžnější je samozřejmě dobře známý PowerPoint, ale oblíbený je i Google Slides a Apple Keynote. Zjistěte si včas, zda jsou na zvolenou aplikaci na kongresu nachystaní a budou ji umět spustit. Vyplatí se mít prezentaci také v mobilu, abyste si ji mohli připomenout těsně předtím, než jdete na pódium.

Buďte přínosem

Chybou mnoha řečníků je to, že vlastně jen čtou to, co si dopředu připravili na slidech. To je však zcela zbytečné a nepřínosné, přečíst si to umí každý sám – vy musíte poskytovat nové informace a souvislosti. Platí také, že jeden výstižný obrázek má daleko větší dopad než plný slide textu. Informace v prezentaci by měly být základní a informativní a vy byste měli poskytnout zajímavosti, nečekaná data nebo souvislosti, které budou posluchače nutit držet pozornost.

Nenechte se vypéct technikou

Ujistěte se, že vás nezradí právě technika. Vždy s sebou mějte dobře nabitý laptop i s nabíječkou, dále redukci na HDMI a SVGA, mobil s nabíječkou, klikátko, bluetooth reproduktor a cokoliv dalšího, co byste právě vy mohli potřebovat. Poptejte se také, zda je v přednáškové aule dobrá akustická izolace, aby vás nerušily žádné vnější vlivy. Buďte jednoduše připraveni i na ty nejméně pravděpodobné scénáře, protože pak vás skutečně nic nezaskočí. Divili byste se, jak často je právě nefunkční technika příčinou problémů a trapných situací.

Nepodceňte svůj osobní komfort

Zejména pro ženy je velmi podstatné, jak budou vizuálně působit. Rozhodně to hraje roli ohledně vašeho celkového dojmu a dodá vám to potřebné sebevědomí. Má tedy smysl investovat do přípravy i v tomto směru. Pořiďte si parádní byznys šaty, které budou pohodlné a budou zakrývat to, co potřebujete a zároveň zdůrazní vaše přednosti. Zajděte si na kosmetiku nebo ke kadeřníkovi a pokud chcete jít ještě dál, klidně si můžete aplikovat bělicí pásky na zuby, aby váš úsměv skutečně zazářil. Na ruku si můžete dát decentní briliantový prsten nebo jiný nepříliš výrazný šperk, který nebude příliš lákat pozornost. Jsou to možná na první pohled drobnosti, ale ve výsledku mohou udělat rozdíl v tom, jak se budete cítit a jaká energie z vás bude vyzařovat.

První tři věty se naučte z hlavy

Určitě není radno učit se prezentaci slovo od slova. Nepůsobí to přirozeně, a navíc se zcela jistě stane, že vám něco během přednesu vypadne a vy akorát začnete zmatkovat. To však neplatí o začátku vaší přednášky. Ten by měl být pečlivě secvičený a doslova naučený nazpaměť. Je dobré začít něčím vtipným, přednést překvapivou myšlenku, něco provokativního.

Kontakt s publikem

Pokud chcete, aby vaše přenáška byla skutečně zapamatovatelná, musíte umět navázat vztah s publikem. Je dobré, pokud se dokážete lidem dívat zpříma do očí. Pomůže třeba to, pokud máte v publiku nějaké známé. Představte si, že jste jen tak spolu někde na kávě a představujete jim své téma uvolněně a bez dalších přítomných lidí. Pomůže také, pokud se budete na podiu trochu hýbat, tím také zapojíte posluchače více do děje. Zkuste udržet jejich pozornost i řečnickými otázkami, které nutí k aktivnímu přemýšlení. A hlavně se nebojte – každý nějak začínal a jak překonáte prvotní obavy, půjde vše snadněji.

zpět na článek