metro.cz

V Čestlicích u aquaparku se testovaly elektrické dodávky

  15:20
Jaká je budoucí mobilita evropských metropolí? Pravděpodobně elektrická či vodíková, anebo jinak alternativní. V každém případě ale bezemisní! Paříž plánuje zákaz vjezdu všem vozidlům se spalovacím motorem už od roku 2030. Stejné či podobné plány mají i další evropská města jako například Barcelona či Londýn. Automobilkám tedy nezbývá než se přizpůsobit, chtějí-li přežít. A není času nazbyt!
Elektrické verze populárních modelů Peugeot Partner a Rifter | foto: Peugeot

Poměrně daleko ve své snaze o nabídku bezemisní mobility je Peugeot. Jeho plány jsou velmi ambiciózní, jak nedávno oznámila jeho generální ředitelka Linda Jackson: „Peugeot, který se chce podílet na energetické transformaci, se zavázal, že bude do roku 2024 elektrifikovat celou svou modelovou řadu. Další etapou je pak prodávat od roku 2030 v Evropě výhradně elektrické vozy.“

Peugeot se už dnes může pochlubit kompletně elektrifikovanou řadou lehkých užitkových vozů. Znamená to, že pro každý ze svých užitkových modelů nabízí 100% elektrickou verzi, a to od té nejmenší až po tu největší dodávku. Současně se podařilo elektrifikovat i všechny osobní verze těchto dodávek. Ukázku jízdy a používání demonstroval Peugeot na konci června v Čestlicích u Aquapalace. Čeští novináři zde otestovali modely Peugeot e-Partner, e-Rifter a také další vozy koncernových značek skupiny Stellantis.

Elektrické verze populárních modelů Peugeot Partner a Rifter jsou vybaveny elektromotorem o výkonu 100 kW a lithium-iontovou baterií o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 280 km. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Oproti verzím se spalovacím motorem nevykazuje žádné nedostatky z hlediska praktičnosti a užitných vlastností. Užitková varianta e-Partner stále pobere až 4,4 m3 nákladu, utáhne úctyhodných 750 kg a užitečné zatížení je až 800 kg. K dispozici jsou dvě délky karoserie. Osobní e-Rifter má podobné vlastnosti, navíc exceluje svou multifunkčností a modularitou. Oceníte u něj i zvýšenou světlou výšku, prostorný moderní interiér, objemný zavazadelník a přitažlivý design se znaky SUV.

Testující novináři mohli vyzkoušet i dobíjecí stanici v Čestlicích. Dobíjení vozu je velice jednoduché: připojíte kabel, zajdete si na kávu a než se vrátíte, máte dobito. E-Partner stejně jako e-Rifter mohou být dobíjeny různými způsoby: pomocí standardní nebo zesílené zásuvky, zařízením wallbox či rychlodobíjecí stanicí. Ve veřejné rychlodobíječce se dobijí na 80 % už za 30 minut.

zpět na článek