Tento koncept je považován za nejúspěšnější ze všech, které kdy Peugeot stvořil. Čím si vysloužil takto výsadní postavení? Je známo, že Peugeot v minulosti stvořil desítky originálních a občas i hodně bláznivých konceptů. Proč je právě e-Legend považován za vrcholné dílo? Slávu sklízel už při svém představení veřejnosti na prestižním světovém autosalonu v Paříži na podzim roku 2018. Návštěvníci i média se jeho dechberoucího vzhledu nemohli nabažit. Krátce poté byl zvolen nejkrásnějším konceptem a získal cenu Grand Prix Automobile vyhlašovanou velkými francouzskými médii. O rok později se ukázal na autosalonu v Ženevě a opět přitáhl obrovskou pozornost. Kamkoli přijel, tam způsobil rozruch. Není pochyb, že se mu to podařilo i během své první návštěvy v Česku.
K čemu vlastně koncepty slouží? Vždyť jejich výroba stojí miliony. Desítky nejlepších designérů, inženýrů a techniků na nich stovky hodin pracují. A nakonec si výsledek jejich práce užije pár dnů slávy a poté navždy zmizí v útrobách depozitáře, či v lepším případě se vystaví v muzeu. Koncepční vozy mají ale několik důležitých úkolů, pro které se všechna ta práce vyplatí, zejména pak otestovat nové technologie pro sériové vozy, demonstrovat sílu a inovativní schopnosti značky a v neposlední řadě zjistit, jak budou klienti reagovat na určité designové či technologické směry. Peugeot e-Legend před čtyřmi lety razil cestu elektrifikace a autonomního řízení.
A kam tyto trendy pokročily dnes? Elektromobily učinily za poslední roky obrovský krok kupředu. Značka Peugeot již dnes nabízí takřka pro všechny své modely aspoň jednu verzi poháněnou elektrickým motorem, ať už jako 100% elektromobil, nebo jako plug-in hybrid. Zejména nejprodávanější elektrické modely jako Peugeot e-208 a e-2008 sklízí neutuchající zájem zákazníků. Stejně jako plug-in hybridní Peugeot 308, 3008 či 508. A všechny tyto vozy mohou být konceptu e-Legend vděčny za to, že jim už před několika lety prošlapal cestu.
Podobně je to i s autonomním řízením. E-Legend ho představil jako fascinující hračku. Nabídl totiž dva autonomní módy: „Soft“ upřednostňuje pohodlí cestujících. Zajistí uklidňující barvy, zvuky, pozici sedadel a řídí v klidném lehce uspávajícím rytmu. Naopak „Sharp“ vás nabudí, třeba na muziku, co má grády, nebo hraní akčních videoher. Plně autonomní řízení zatím není dovoleno, ale poloautonomní řízení už si dopřát můžete. Zajišťují ho dvě funkce, a to adaptivní tempomat Stop and Go a udržovač pozice v jízdním pruhu. Vůz tak hlídá směr, rychlost a vzdálenost od auta před vámi. Je to bezpečné, pohodlné a praktické. A tuto vychytávku už Peugeot dává do všech svých modelových řad! Můžete si ji tedy pořídit, ať už si vyberete nejmenší Peugeot 208 nebo naopak největší sedmimístné SUV 5008.