metro.cz

Vasky: Za české boty je dobré si připlatit, ale pořád by měly být dostupné

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Zvyšování nákladů neznamená nic dobrého jak pro lidi, tak pro firmy. Na čem bychom ale neměli šetřit jsou lokální produkty. Připravujeme se tak totiž mnohem o víc, než jen o hezký módní doplněk.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vasky: Za české boty je dobré si připlatit, ale pořád by měly být dostupné | foto: Vasky trade s.r.o.

Potřebujeme mladé lidi

České obuvnické řemeslo si již několik let prochází náročnou situací. V uplynulém období musely lokální firmy konkurovat velmi levným dovozům obuvi zejména z oblasti Asie, a tak spousta výrobců přišla o práci. Vzhledem k omezeným možnostem uplatnění se snížil i zájem o samotnou profesi. To se snaží svou činností zvrátit školská zařízení, města, kraje, ale i obuvnické firmy, které se chtějí ukázat, že české obuvnické řemeslo stále žije a potřebuje mladé, cílevědomé a kreativní lidi. „Věřím, že s vyšší poptávkou přijde i větší zájem o řemeslo samotné. Pokud mu dáme opět váhu a punc, který si zaslouží, bude dle mého atraktivnější i pro mladé generace. Měla by to být každopádně celospolečenská snaha, aby to mělo výsledek,“ komentuje situaci Václav Staněk, zakladatel značky Vasky.

Vasky: Za české boty je dobré si připlatit, ale pořád by měly být dostupné

Staré ceny déle neudržíme

Zájem o lokální produkty sice v posledních letech, i vzhledem ke covidové době, roste. Lidé se více zajímají o původ a kvalitu produktů a jsou ochotni si za ně připlatit i vyšší cenu. Aktuální ekonomická situace ale tomuto pozitivnímu vývoji nepomáhá. A i na Vasky má dlouhodobé zvyšování výrobních nákladů i cen konkurence vliv. Od jejich založení se v oboru výrobců obuvi zvedly ceny o čtvrtinu a konkurenční značky navýšily cenovky o více než třicet procent. Vasky tak čeká historicky první plošné zdražení. Věří ale, že lokální obuv by měla být poctivá a pokud možno co nejvíc dostupná. A tak zdražují jen o nejnutnější minimum. I přesto se to u některých modelů promítne v ceně, která bude vyšší o několik stokorun.

Vasky: Za české boty je dobré si připlatit, ale pořád by měly být dostupné

Ševcovina je umění

Výroba bot je poctivé řemeslo, které sahá daleko do historie. Kůže je přírodní materiál a každý druh se chová jinak, pro výrobu bot je však ideální. Hlavní roli tak hraje ševcovské umění, zručnost a zkušenosti. Výroba každého páru bot Vasky začíná v sekací dílně. Zde se vysekávají jednotlivé dílce, ze kterých se celé boty skládají. Při této činnosti vzniká z kůže spousta zbytkových odřezků, které Vasky dále zpracovávají a používají je k výrobě klíčenek nebo podložek pod myš. Ještě před sešitím se na kůži razí například iniciály, logo nebo velikost a výrobní číslo. To vše se razí na stroji, který pamatuje dobu, kdy Zlín výrobou bot jen vzkvétal. Jednotlivé dílce se následně sešívají v šicí dílně. Šičky společně vytvářejí svrchní část bot a za den vyrobí až devadesát svršků. Jakmile mají hotovo, svršek se přesouvá na spodkovou dílnu, kde následně probíhá poslední krok - kompletace boty. Pro tu je zapotřebí nemalé fyzické síly. Svršek se nejprve natvaruje a napne na kopyto. Následuje případné obšití boty, a přidání podešve. V této fázi už jsou boty skoro hotové. Stačí jen natřít postranní řezy a vybrat vhodné šněrovadlo. Pokud vám přijde vznik bot zajímavý, můžete navštívit výrobnu, kde vznikají. A to skrze virtuální realitu. Stačí pouze dorazit na některou z prodejen značky Vasky. Tam vás po nasazení VR brýlí krok po kroku provede výrobou samotný zakladatel Václav Staněk.

Vasky: Za české boty je dobré si připlatit, ale pořád by měly být dostupné

Boty jako investice

Investice do jednoho či několika řemeslně propracovaných párů zdaleka předčí plný botník sice dostupných, ale hůře zpracovaných kousků. Je proto výhodné nakupovat boty v nadčasovém designu a kvalitě, která vydrží. Takové, se kterými vás čekají roky nošení, objevování a zážitků. A to respektuje i jejich cena. Ta se totiž odvíjí nejen od kvalitního materiálu, ale i od hodnoty poctivé ruční práce každého z dvanáct zkušených ševců, který se například na výrobě bot Vasky podílí. Investovat do kvalitních produktů, u kterých víte kdo a kde je vyrobil se sice vyplatí, ale je důležité o ně i pravidelně pečovat.

3 kroky správné péče o boty

​​1) Prvním krokem je vyčištění celé boty. Ideální je k tomu šetrná čisticí pěna na obuv, která se postará o odstranění špíny, starých krémů a zároveň kůži hloubkově vyživí. Tu nanášejte na sucho houbičkou nebo hadříkem.

2) Krémování je základ. Je ale třeba dbát na výběr krému, protože každý má trochu jiné vlastnosti. Vybraný krém naneste rovnoměrně v souvislé vrstvě a zvýšenou pozornost dbejte na oblast švů, aby nemohlo docházet k nechtěnému zatékání. Po zaschnutí už stačí jen boty hadříkem rozleštit..

3) Posledním krokem v ošetření je impregnace. Kůže sama o sobě není voděodolná, proto je potřeba ji dodat ochrannou vrstvu, která odpuzuje vodu a brání usazování nečistot. Impregnaci na obuv nanášejte v souvislé vrstvě z mírné vzdálenosti.

Péči o boty je potřeba pravidelně opakovat, ideálně jednou za tři až čtyři týdny.

zpět na článek