metro.cz

Test kabria Mini Cooper: Hbitý lovec paprsků

  9:37
Pochytali jsme poslední zbytky slunce, stáhli střechu a prohnali vítr kokpitem kabria Mini John Cooper Works.
Střecha je dole za 18 sekund. Proudění vzduchu zabraňuje deflektor.

Střecha je dole za 18 sekund. Proudění vzduchu zabraňuje deflektor. | foto: Metro.cz

Hned vás zaujme. Ikonická červená barva se také jmenuje Chili Red. Takže dokáže i pěkně pálit. Z výfuku to práská jako z biče, v tomhle dokáže být to nejnadupanější kabrio od Mini extrémně zábavné. Chová se jako malý hot-hatch, vystřelí z místa na stovku za 6,5 sekundy, 231 koní pod kapotou umí vyvinout sílu a rychlost na zběsilou jízdu. Absenci střechy, a tudíž i zhoršené jízdní vlastnosti se snaží kompenzovat dobře naladěný podvozek.

Zábavný malý sporťák pro kluky a ještě k tomu se líbí holkám? To umí nabídnout právě Cabrio John Cooper Works, které jsme vzali na jednu z jeho posledních jízd se staženou střechou v tomto roce. Přece jen to není kabrio vyšší střední třídy, takže se nedočkáte teplého vzduchu proudícího z opěradla sedačky na zátylek.

Ovšem tohle taky není superpohodlné auto na dlouhé letní přesuny. Tohle je kult, zábava a čirá radost z toho, že řídíte velmi hbité, nedočkavé a třesoucí se vozítko připomínající svým projevem motokáru.

Mini

Dějiny anglického „knedlíku“

První Austin Rover Mini projektoval britský konstruktér řeckého původu Alec Issigonis a jeho design navrhl Leonard Lord. Toto vozidlo bylo na trh uvedeno v roce 1959. Na začátku 60. let 20. století se stalo jedním z nejoblíbenějších evropských vozů.

Pro velký úspěch byla v roce 1969 založena samostatná automobilka Mini spadající pod Rover Group. V roce 1994 skupinu odkoupila německá automobilka BMW. Výroba se přesunula do moderní továrny v Oxfordu, kde pracují čtyři tisíce lidí.

Třebaže si myslím, že 231 koní dvoulitrového motoru, který nahradil šestnáctistovku předchozí generace, je na auto zbytečně moc – je to stále to mini, které řidiči milují. Má tuhé a krátké řízení, tvrdý podvozek, a elektronický závěr diferenciálu, který ho pobízí k hravosti. Jen stojí za zvážení, zda musíte mít sílu všech těch koní zrovna v kabrioletu, který na sportovní jízdu konstruován prostě není a ani být nemůže. Zvuk motoru baví, ale nestačilo by o sto koní méně? Nebo naopak, uvažovat klidně můžete o 170kW motoru, ale v třídvéřku s uzavřenou střechou. Přesto přese všechno je řízení fakt zábava.

Kde už přestává humor, jsou zadní sedadla. Auto se mezigeneračně zvětšilo, rozvorem i na délku, ale za sebe stále posadíte maximálně tašku do práce. Místo na nohy chybí dokonce i pro děti. Kufr pojme jen 160 litrů, je však hezky vymyšlený přístup – můžete vyklopit zadní část střechy a zvětšit tak jeho otvor. Celý kufr zvětšíte sklopením zadních opěradel.

Cena verze JCW startuje na 954 200 korunách, nejlevnější Mini Cabrio přijde se 130koňovým motorem na 643 500 Kč. Takže, láká vás ten vítr ve vlasech?

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: střecha, BMW, Oxford, design
zpět na článek