metro.cz

Speciální edice caddyho je ideální rodinné MPV

  9:30
Dělnický původ nezapře. Slavnostní dodávka ale spíš působí jako vyšperkovaný osobák.

Další 2 fotografie v galerii
Caddy se prodává i s pohonem všech kol, což se v zimě vždycky hodí. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Caddy nebo také caddie. To slovo označuje nosiče golfových holí, parťáka každého golfisty. Netahá jenom bag s holemi, je to také společník a rádce. Volkswagen si v roce 1982 jméno pro svou víceúčelovou malou dodávku vymyslel moc pěkně.

Kedyna, jak Češi oblíbenému modelu říkají, je tu s námi už 35 let. Volkswagen se výročí rozhodl oslavit speciální edicí Edition 35. A my ji vyzkoušeli. Parťák několika milionů dělníků, pošťáků, poslíčků i tatínků od rodin není zrovna dělník. V tomto případě jde o vymazlenou dodávku připomínající spíše rodinné MPV postavené na čtvrté generaci modelu.

Prakticky se sice jedná o designově zpestřené provedení s bohatou výbavou, ale sněhově bílý lak karoserie doplněný o černou střechu, litá sedmnáctipalcová kola a černé kryty vnějších zpětných zrcátek dávají najevo, že tady jde o něco zvláštního. Vše prozrazují decentní nápisy Edition 35 na bocích karoserie a na prazích. Musíme uznat, že na dodávku vypadá auto velice svěže, a třebaže na tvary nové kedyny jsou Češi už pár let zvyklí, za touhle se lidé na ulici otáčeli.

Kabina dodávku nepřipomíná vůbec. Už v základu je zde kožené čalounění s kontrastním prošíváním, multifunkční kožený volant, LED diodové osvětlení interiéru a u verzí s převodovkou DSG se objevila i pádla pro řazení pod volantem. Oslavná verze jinak vychází z výbavy Comfortline a v nabídce nechybí osobní ani skříňová verze, přičemž Volkswagen nabízí třináct kombinací motorů a převodovek.

Pro náš test jsme dostali pětimístnou verzi na krátkém rozvoru, s velmi podařeným dvoulitrem TDI nabízejícím 110 kW (150 koní) a šestistupňovým manuálem. Překvapila nás tichost motoru, nepřekvapil jeho zátah, který je i pro naloženou kedynu plně dostačující. Auto si drželo i v minusových teplotách průměrnou spotřebu 6 litrů na sto kilometrů. Perfektní řazení s krátkými drahami a přesností dovršilo velmi dobrý dojem z ovladatelnosti. Milé je umístění víčka k doplňování kapaliny AdBlue. Najdete ho v motoru napravo. Lít močovinu do kufru, jako v případě některých jiných aut s normou Euro 6, tak rozhodně nebudete.

Základní cena modelu je 662 415 korun, cena tohoto konkrétního vozidla s některými příplatky (třeba za adaptivní tempomat ACC s omezovačem a bi-xenonové světlomety) je 801 960 korun.

Jak šel čas s caddym

  • První generace modelu byla postavena na základu první generace golfu. Výroba začala v Pensylvánii už v roce 1979, auto mělo hranatá světla a jmenovalo se Rabbit.
  • V Evropě se caddy objevil v roce 1982, deset let byl vyráběn v bosenském Sarajevu, pak se výroba přesunula do JAR.
  • Druhé generace existovaly dvě verze, dodávka byla postavena na základu modelu Polo, prodávala se také pod názvem SEAT Inca. Vyráběla se od roku 1996 do roku 2005 ve Španělsku. Pick-up byl shodný se Škodou Felicie Pick-up druhé generace, vyráběl se do roku 1996 ve Kvasinách.
  • Třetí generace byla poprvé představena v roce 2003 v Amsterdamu. Výroba začala o dva roky později. Částečně je vůz založen na typu Touran. Od roku 2007 se vyrábí i prodloužená verze Caddy Maxi.
  • Nyní jezdí caddy už jako čtvrtá generace. Objevila se i verze s pohonem na stlačený zemní plyn.
Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek