metro.cz

Dopravní podnik spustil kampaň proti černému výlepu

  15:27
Dopravní podnik odstartoval kampaň proti nepovolenému výlepu samolepek v metru, s nimiž začali bojovat i mladí dobrovolníci se škrabkami v rukou. Jejich jednorázové odstranění ze všech vagónů přijde na 1,5 milionu korun.
Takto polepené sklo v metru zachytil včera jeden ze čtenářů. | foto: Filip Karoński

S černým výlepem se podle mluvčí Anety Řehkové dopravní podnik ve stále větší míře potýká také v tramvajích, autobusech a na jízdních řádech MHD. Rok staré reklamní samolepky na dveřích vagónů tak při pravidelném čištěním v průběhu jarních měsíců postupně vystřídají samolepky dopravního podniku s výzvou "Potřebujete se zviditelnit? Využijte legální inzertní plochy!". Na možný postih za černý výlep cestující upozorní také letáky a spoty na obrazovkách ve stanicích metra. Celá kampaň podle Řehkové potrvá do konce května.

Video: Koupili škrabku a bojují s černým výlepem. Další se přidávají

Odstranění nálepky zabere většinou jen pár vteřin.

V současné době dopravní podnik čistí vozy metra jedenkrát za rok, a to v rámci pravidelné údržby. Nejhorší situace je podle podniku na trati linky C, kde vandalové využívají největší plochu interiéru vagónů. "Pokud to finanční situace podniku dovolí, od června bychom rádi pokračovali v průběžném čištění od černého výlepu, protože jednorázově čištění je při negativním rostoucím trendu nelegálního výlepu již nedostačující," uvedl Petr Malík za dopravní podnik.

Policie zakročí jen zřídka

Od léta roku 2011 je černý výlep na dveřích metra monitorován společností Rencar, která má za úkol se s případnými vandaly spojit a dohodnout si s nimi náhradu škod. I když se ale podaří dotyčného zadržet, policie může zakročit jen v případě, že způsobená škoda přesahuje 5000 korun, což při vylepení jedné samolepky nevzniká. Odstranění jednoho metru čtverečního nelegálního výlepu vyjde přibližně na 300 korun.

Autor: ČTK
Témata: MHD, policie
zpět na článek