Dopravní podnik hlavního města Prahy do konce minulého týdne sám opravil 17 podvozků. Do provozu bylo podle mluvčí Moniky Lojínové zařazeno 11 z nich. Náklady na opravy podle ní dosud činily 2,7 milionu korun.
Obří zakázka53 souprav za zhruba 11 miliard korun
|
Náměstek primátora Josef Nosek uvedl, že bude možné opravit 26 rámů podvozků, dalších devět technici označili za pravděpodobně opravitelné. Na zbylých dvou rámech se dělají zkoušky a testy. "Co se týká rámů, které opravit vzhledem k míře jejich poškození nelze, připravuje DPP ve spolupráci s advokátní kanceláří právní analýzu stávajícího stavu a následně bude rozhodnuto o dalším postupu v této věci," řekl Nosek.
Dodavatelé se ke škodám nehlásí
"Stále čekáme na konečnou zprávu techniků firmy Bombardier o nekvalitním zpracování podvozků, které potvrdily nezávislé testy v Česku i Rakousku z konce minulého roku. Nechceme proto nyní předjímat další vývoj. Jsme však toho názoru, že vinu nese firma Bombardier, která byla výrobcem podvozků jak v rámci původního konsorcia, tak i v následných zakázkách," sdělil mluvčí Siemensu Pavel Kaidl.
Ředitel Bombardier Transportation CR Jiří Maděra ČTK řekl, že česká pobočka Bombardieru nemá s popraskanými podvozky nic společného. "Tohle je problém centrály v Berlíně," uvedl. Zástupci centrály Bombardieru už dříve pro některá média uvedli, že vozy zřejmě nebyly provozovány v prostředí, pro které byly navrženy. Podle nich byly na vině nečistoty v motorech, které způsobily vibrace. DPP kvůli tomu motory čistí. Podle dopravního podniku je ale hlavní příčinou praskání nekvalitní svaření podvozků.
Archivní video