Plány na přemostění hlubokého údolí Botiče vznikaly již na počátku 20. století, ale teprve na přelomu 50. a 60. let byla uspořádána architektonická soutěž, z níž vítězně vyšel návrh trojice architektů Vojtěcha Michálka, Stanislava Hubičky a Svatopluka Kobra.
Výstavba mostu, který spojil Pankrác a Karlov a v jehož útrobách vede dvoukolejná trať metra, probíhala poměrně rychle. Takže již na podzim 1970 byla provedena zátěžová zkouška se 66 tanky seřazenými na ještě rozestavěné mostovce.
Nuselský most, jenž od slavnostního otevření v únoru 1973 do května 1990 nesl jméno Klementa Gottwalda, je dlouhý 485 metrů a široký 26 metrů a dodnes je jednou z největších staveb z předpjatého betonu v ČR. Pět mostních polí lichoběžníkového průřezu je podepíráno čtyřmi pilíři. Celkem stavba spolykala kolem 20.000 metrů krychlových nejkvalitnějšího betonu.