Průzkumu se zúčastnilo 1025 lidí ve věku 15 až 69 let. Podíl cyklodopravy podle něj dosáhl dvou procent ze všech vykonaných cest. Průměrně do práce po Praze lidé najezdí denně na kole až 560 tisíc kilometrů. V zimě pak pravidelně jezdí na kole 44 tisíc Pražanů, v létě je to přes 160 tisíc lidí.
Při lepších pomínkách by na kole jezdilo až 300 tisíc Pražanů
Stovky kilometrů
|
Respondenti průzkumu také uvedli, že pokud by se zlepšila cyklistická infrastruktura a zvýšila bezpečnost, jezdili by na kole ještě častěji. Pokud by se podmínky zlepšily, jezdilo by na kole až 300 tisíc lidí. Kolo by používala v případě lepších podmínek skoro polovina lidí starších 15 let. "Od roku 2008 se soustavně prohlubuje kritický postoj cyklistů k infrastruktuře, ať jde o stezky či cyklopruhy. Lze si to vysvětlit jako následek sporných zkušeností s realizacemi, které mají převážně nízkou kvalitu a nejsou pro cyklisty dostatečně komfortní," uvedl Filler.
Praha byla v minulosti kritizována, že staví cyklostezky dražší než silnice. Například tříkilometrový úsek v pražských Vysočanech, kterou před třemi lety vystavěl pražský magistrát, stál asi 140 milionů korun. Přitom průměrně kilometr cyklostezky stojí v Česku asi sedm milionů korun. Vysočanská cyklostezka se ale prodražila hlavně kvůli náročným přemostěním.