metro.cz

Kloužou, uznal dopravní podnik a dřevěné sedačky v tramvajích upraví.

  14:35
Sednout si v tramvaji nemusí být vždycky výhra. Mnozí cestující na nových dřevěných sedačkách neklidně vyhlížejí každou zatáčku s obavami, že z kluzkého sedadla sjedou. Tomu by měl teď být konec.
Dřevěné sedačky v tramvaji | foto: DPP

"Dopravní podnik reaguje na stížnosti cestujících ohledně kluzkosti sedaček v tramvajích KT8N2 a 15T, kde jsou použité dřevěné sedačky," potvrdil mluvčí dopravního podniku Petr Vorlíček.

U starších tramvají KT8N2 navrhl podnik technické opatření, jež spočívá v zaklonění sedačky o 12 milimetrů. U tramvají typu 15T ForCity pak bude snížena výška sedáku proti podlaze tramvaje, vymění se lakování sedačky za strukturovaný lak. "Po vyhodnocení těchto opatření se dopravní podnik dohodl s výrobcem tramvají 15T ještě na úpravě záklonu sedačky stejně, jako tomu je ve starších KT8N2," dodal Vorlíček.

Sedačky budou opravené do konce roku

Tato opatření jsou u obou typů tramvají rozdílná z důvodu rozdílných sil při jejich zrychlení a zpomalení. "Tramvaj typu 15T je podstatně živější než tramvaj typu KT8N2," vysvětlil Vorlíček.

Všechna navržená opatření se postupně zavádějí na obou typech tramvají. Do konce roku 2013 by již měly být všechny tyto úpravy realizovány. Dopravní podnik plánuje postupně do roku 2018 vyměnit v tramvajích všechny sedačky za dřevěné.

Autor: Robert Oppelt
Témata: Tramvaj, MHD, doprava
zpět na článek