metro.cz

Řidiči by se mohli dočkat více parkovacích míst u metra na Opatově

  13:25
U stanice metra Opatov by mohlo v budoucnu vzniknout další velké záchytné parkoviště P+R pro několik stovek aut. "Pražská rada uložila Technické správě komunikací zpracovat studii proveditelnosti této stavby," uvedla mluvčí magistrátu Tereza Králová.
Parkoviště P+R na Opatově | foto: Profimedia.cz

Záchytná parkoviště typu P+R (park + ride, "zaparkuj a jeď") jsou umístěná v blízkosti městské hromadné dopravy. Umožňují řidičům výhodně zaparkovat u metra nebo nádraží a dále cestovat městskou hromadnou dopravou. V současné době jsou v metropoli asi dvě desítky P+R parkovišť s asi 3000 místy. Jsou u stanic metra Skalka, Zličín, Nové Butovice, Opatov, Chodov, Ládví, Letňany, Rajská zahrada, Černý Most, Radotín, Nádraží Holešovice, Běchovice a Depo Hostivař. Mimo metro jsou P+R parkoviště Radotín a Běchovice.

Poptávka převyšuje nabídku

Také pro kola

  • Systém P+R funguje v Praze do roku 1997.
  • Doplňkovou službou na záchytných parkovištích je služba B+R (bike and ride).
  • Tu ocení cyklisté - v otevírací době parkoviště zde mohou zdarma zaparkovat své kolo.

Na Opatově je dnes plošné parkoviště s 212 místy, další dvě parkovací podlaží jsou v objektu OC Chodov, kde je jako P+R vedeno 692 stání. "Celková kapacita okolo 900 stání uspokojuje jen 56 procent poptávky odhadnuté pro rok 2010 a pro chystanou regulaci severojižní magistrály tak nejsou založeny předpoklady k dosažení výsledného pozitivního efektu," stojí v důvodové zprávě k materiálu, kterým se dnes zabývali radní.

Na Opatově navíc hrozí, že se parkovací kapacita ještě sníží, protože 72 procent plochy parkoviště je na pozemcích soukromých vlastníků, kde jsou nevyřešené majetkoprávní vztahy k pozemkům. "Je proto třeba hledat možnosti k realizaci definitivního záchytného parkoviště v lokalitě Opatov," stojí ve zdůvodnění. Navíc nejvytíženějším silničním tahem přecházejícím hranici Prahy je v současnosti brněnská dálnice D1. V oblasti Chodova se dálnice přimyká k trase metra linky C, kde lze i do budoucna předpokládat nejvíce aut, a tudíž i nutnost parkovišť. V současné době by bylo potřeba stání asi pro 1600 vozidel, výhledově pak až pro 2400 aut.

Aktuální obsazenost P+R v Praze

Autor: ČTK
zpět na článek