metro.cz

Po Praze 8 se bouří i pětka a šestka. Plánují parkovací zóny i bez souhlasu magistrátu

  9:58
Praha 8 nebude jediná. Parkovací zóny chce zavést i Praha 5 a 6. Magistrát slibuje kompromis. Bez jeho souhlasu prý ale žádné zóny vzniknout nemohou.
Parkování (ilustrační foto) | foto: SXC

Čekání na parkovací zóny omrzelo po osmičce i další městské části. Radnice Prahy 6 pracuje na změně parkování téměř 10 let. Postupně zpracovala několik studií a investovala do nich kolem pěti milionů korun. "Ještě stále se snažíme o dohodu s městem. Pokud se nedohodneme, pak jsme od příštího roku připraveni na vlastní řešení - tedy parkovací karty a parkovací hodiny," potvrzuje Jan Záruba, místostarosta Prahy 6.

Magistrát chce s radnicemi jednat

Radnice šestky se totiž obává, že až se otevře tunel Blanka a prodlouží metro A do Motola, situace s parkováním se ještě zhorší. Plán na vlastní systém parkovacích zón, aby ulevili rezidentům se zaparkováním, má i Praha 5. "Obrátili jsme se na magistrát a věříme v kladné vyjádření," řekla mluvčí Prahy 5 Ivona Kratochvílova.

Magistrát se podle Evy Kubátové z tiskového odboru bude snažit najít kompromis. "V nejbližší době chystá hlavní město se všemi městskými částmi, které mají zpracované projekty, schůzky, na kterých budeme hledat dočasné řešení do doby zřízení celoměstské parkovací zóny," vysvětluje Kubátová.

Bez magistrátu to prý nepůjde

  • Zóny placeného stání platí v Praze 1, 2, 3 a 7. Jejich rozšíření je plánováno i do dalších městských částí. Magistrát rozšiřování letos na jaře zastavil a chystá novou koncepci.
  • Městské části samy o sobě žádné zóny zřídit nemohou, neboť nařízení o jejich zřízení je vždy schvalováno radou hlavního města.
  • Praha je vlastníkem většiny komunikací ve městě, bez jejího souhlasu nemá žádný plán městských částí šanci. Navíc případné dopravní značení může osadit pouze TSK, která je zřízena hlavním městem Prahou.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek