Zřejmě největší novinkou by podle Nouzy mělo být omezení modrých zón a jejich přeměna na takzvané smíšené zóny. To by mělo umožnit firmám a podnikatelům poskytovat své služby. V současné chvíli totiž v modrých zónách mohou zastavit pouze rezidenti či držitelé parkovacích karet. Přespolní řidiči musí hledat volné místo v zóně s parkovacími automaty. Město regulovat dopravu tím, že by řidiči byli informováni, kolik je v dané lokalitě momentálně míst. Tím chce podle Nouzy Praha zabránit "dopravě pro dopravu", kdy řidič přijede do Prahy, chce zaparkovat a najednou zjistí, že vlastně jezdí po Praze.
Předpokladem pro to, aby nový systém mohl fungovat, je zvýšení dodržování pravidel v rámci placených, tedy zelených a oranžových zón. "Právní úprava nám nyní umožňuje z modrých zón vozidla odtahovat, zatímco v těch placených zónách se to nedá takto pojmout. Tam bychom rádi zvýšili zapojení městských částí do fungování systému," řekl náměstek Nouza.
Změny v parkování
|