Info o filmu
|
Hlavní hrdina, bohatý a arogantní majitel reklamní agentury Adam Lambert (hraje ho Slovák Marek Majeský, pro nás v příšerném českém dabingu) v něm dostane za úkol do dvou měsíců vytvořit z neznámého muže nového slovenského prezidenta. A tak si jeho tým chvíli láme hlavu, až se najde snadné řešení. Z neznámého kandidáta udělat potomka slovenského obrozence Ľudovíta Štúra a Slováci si ho hned zamilují. A když to nestačí, finguje se den před volbami na kandidáta atentát, aby ho lidé propadlí smutku zvolili. Jenže, věc se zvrtne, kandidáta někdo zastřelí skutečně a on umře.
Tolik tedy z části děje o tom, jak snadné je manipulovat s lidmi prostřednictvím médií a reklamy - nic nového pod sluncem. Nad to však Lamberta stále špehuje československé duo staršího bručouna (Michal Dlouhý) a mladého koumáka (Michal Kubovčík), kteří házejí vtipné, či spíše "vtipné" hlášky. Obě linky se spojí v závěru, který neradno prozrazovat.
Režisér Jonáš Karásek po slibném úvodu (rychlé švenkování po syrovém sídlišti Petržalka) vrší jedno klišé za druhým - úspěšní lidé jsou zlí, jezdí děsně rychle drahými auty a mají milenky, představitelé církve jsou zkorumpovaní padouši, politici hlupáci... Pak stačí rozjet mohutnou reklamní kampaň, jež film provázela na Slovensku i u nás, a lidé se - snad - pohrnou do kina.