metro.cz

GALERIE: Na céčku není jen Nuselák. Na trati jsou unikátní mosty hned dva

  9:00
Metro není jen podzemní dráha, na jeho trati v Praze je hned několik mostů. Zatímco Nuselský most na céčku nebo dva mosty na béčku zná asi každý, málokdo ví, že už čtyřicet let jezdí soupravy metra na trase C i mostem u Kačerova. I když velikostí se s tím Nuselským nedá srovnávat.
Ještě nezarostlý most přes železniční trať. Smímek pochází pravděpodobně z roku...

Ještě nezarostlý most přes železniční trať. Smímek pochází pravděpodobně z roku 1976. | foto: Archiv DPP

"Most překonává terénní zářez, kterým vede železniční trať a vlečka do depa Kačerov se zkušební tratí," popisuje Pavel Fojtík z Archivu dopravního podniku. Most má délku 34 metrů, šířku 24 metrů a železniční trať překonává ve výšce 6,5 metru. Na mostě jsou čtyři koleje, dvě prostřední vedou do depa Kačerov a sloužily k obracení vlaků. Také proto je mezi nimi služební nástupiště. Krajní vedou směrem k Hájům.

Výstavba mostu u Kačerova

Výstavba mostu u Kačerova

Už jen skuteční pamětníci historie pražského metra si vzpomenou, že most byl původně otevřený, s ocelovým přístřeškem nad služebním nástupištěm. "Po zahájení provozu s cestujícími z Kačerova na Jižní Město byl celý most zastřešen a po stranách uzavřen, aby strojvedoucí nebyli v tomto úseku oslňováni denním světlem," dodává Fojtík.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek