V posledních dvaceti letech se totiž v Praze stavělo nejvíce v příměstských satelitech, což způsobilo extrémně řídkou hustotu osídlení města. Hustota obyvatel Prahy je v evropském kontextu jedna z nejnižších, je například téměř dvakrát nižší než v blízké Vídni. „Přitom má ale Praha obrovský nevyužitý potenciál v podobě zanedbaných území uvnitř města,“ uvedl Tomáš Ctibor z Institutu plánování a rozvoje města.
V hledáčku developerů tak v nejbližších letech už nebudou nezastavěná pole, kde místo řepky rostly rodinné domky, ale území, kde se nacházejí bývalé železniční areály v centru – Bubny, Smíchov, Masaryčka nebo Rohanský ostrov. Stejně tak by nové čtvrti sobytnými domy, parky i nákupními centry měly nahradit kdysi slavné areály pražských továren zvučných jmen – Waltrovku, Rustonku, podobně jako už pohltily smíchovskou Ringhofferku.
Kam metropole porostePrůmyslové a železniční areály v centru města jsou dnes nejdražšími stavebními pozemky. Smíchovské nádraží
Nákladové nádraží Žižkov
Rohanský ostrov
|