Co přesně by změna provozovatele pro cestující znamenala, není zatím zcela jasné. Záležet bude na tom, s čím zájemci o zakázku přijdou. V praxi to může znamenat, že se jízdné nebude nahrávat na dosavadní Opencard, ale třeba na jinou podobnou kartu, do mobilního telefonu nebo kartu platební.
Dopravní podnik by systém vlastnil i provozoval
Ze zadávacích podmínek zveřejněných ve věstníku zakázek vyplývá, že dopravní podnik směřuje k tomu, aby v budoucnu systém vlastnil a sám jej provozoval. "Očekáváme více možností a komfortu pro veřejnost, úsporu vydávaných prostředků a jistotu chodu celého systému," uvedl ředitel. Předpokládanou hodnotu zakázky městem ovládaný podnik nezveřejnil.
Karta Opencard Prahu stála 1,35 miliardy korun. Dosud si ji vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Vedení města a EMS vedou ohledně dalšího fungování Opencard už několik týdnů ostré debaty. V případu padlo i několik žalob. Na soud se obrátil dopravní podnik i EMS. Praha i nadále jedná s EMS o možnosti odkupu práv. Jednání ale zatím žádný konkrétní výsledek nepřinesla. Neoficiálně se mluví o tom, že se Praha pokouší najít náhradní řešení, mimo jiné ve spolupráci s plzeňským dopravním podnikem.
Na Opencard si posvítí soud
V souvislosti s Opencard, která pochází z doby primátora Pavla Béma (ODS), bylo odsouzeno pět úředníků magistrátu. K soudu nově míří i deset někdejších i nynějších radních za ODS a TOP 09 včetně primátora Tomáše Hudečka (TOP 09), a dalších pět úředníků. Schválili totiž prodloužení smluv na provoz Opencard. Všichni vinu popírají. Občanské iniciativy i média upozorňují, že skuteční strůjci kontroverzního projektu zůstávají nepotrestáni.