metro.cz

Praze 1 se nelíbí obchody Žabka, jednomu dá proto rovnou výpověď

  12:46aktualizováno  18:11
Centrální městská část není spokojena se sítí deseti obchodů Žabka, které mají uzavřeny nájemní smlouvy s městskou částí. „Neodpovídá úroveň obchodů, sortiment ani kvalita,“ řekl dnes starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Jeden z obchodů proto dostane výpověď. Lomecký dodal, že zahájí diskusi s vedením obchodního řetězce Tesco, který Žabku provozuje.
Žabka | foto: ČTK

„Na základě ohlasů od obyvatel jsme zjistili, že úroveň sítě obchodů není taková, jakou jsme očekávali,“ řekl starosta. Radnice podle něj chce zachovat síť prodejen, v nichž by místní mohli běžně a za normální ceny nakupovat. Tesco dostane na nápravu čas do konce roku. „Pokud se nic nezmění, začne radnice jednat s jinými zájemci,“ uvedl Lomecký.

Společnost Tesco prý zpětnou vazbu lidí i radnice vnímá i se svými franšízanty - provozovateli jednotlivých obchodů. „Společně se snažíme vycházet zákazníkům vstříc co se týče nabízeného sortimentu i kvality poskytovaných služeb. Se zastupiteli Prahy 1 jsme dlouhodobě v kontaktu a jednáme s nimi. Na příštím jednání bychom jich rádi představili plán, jak dále zlepšit vnímání obchodů,“ uvedl za společnost její manažer komunikace Jiří Mareček. 

Další na ráně jsou večerky

Podobně chce radnice postupovat v případě obchodů známých jako večerky, které jsou v centru města rozšířené. „Tvrdě budeme postupovat především při jednání s obchodníky, kteří se specializují na prodej alkoholických nápojů,“ řekl Lomecký. Do takových obchodů pošle Praha 1 kontroly.

Tesco vstoupilo na český trh v roce 1996. V současné době zde provozuje 209 obchodů, 19 čerpacích stanic a sedm obchodních center. Zároveň pod jeho vedením funguje franšízová síť přibližně 135 prodejen Žabka, kterou koupilo v roce 2011 od investiční skupiny Penta. Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v ČR, má zhruba 14 tisíc zaměstnanců.

Zpětnou vazbu vnímáme nejen my, ale také provozovatelé obchodů, frenšízanti, kteří jsou se zákazníky v každodenním kontaktu. Společně se snažíme vycházet zákazníkům vstříc co se týče nabízeného sortimentu i kvality poskytovaných služeb.

Se zastupiteli Prahy 1 jsme dlouhodobě v kontaktu a jednáme s nimi. Na příštím jednání bychom jich rádi představili plán, jak dále zlepšit vnímání obchodů. 

Autor: ČTK
zpět na článek