Některé billboardy už od silnic zmizely, v Praze je ovšem stále skoro 12 tisíc různých typů reklamních nosičů, nejvíce takzavných bigboardů. Na ně se prý nová pravidla zpětně vztahovat nemohou. „Zároveň je třeba zmínit, že reklama je dočasnou stavbou. V horizontu 5 let ji již nebude možné obnovit. Vyhlídky na zlepšení stávající situace jsou tedy nadějné,“ sdělil deníku Metro urbanista Filip Tittle z Institutu plánové a rozvoje města.
A jaký vliv to bude mít na provozovatele reklamy? „Třeba na Jižní spojce to nebude mít žádný dopad,“ domnívá se Stanislav Lazar z Asociace venkovní reklamy. Ten se ale více nechtěl k novým předpisů vyjadřovat s tím, že napřed si je musí asociace prostudovat s právníky. Nutno dodat, že alespoň k nějakému posunu zatím došlo. V uplynulých týdnech zmizely údajně reklamní plachty z protihlukových stěn a Barrandově, rovněž byl zakryt obří LED billboard na křižovatce Poděbradské s Kbelskou.
Nová pravidlaKde smí podle Pražských stavebních předpisů být která reklama?
|