„Připojení světelné signalizace k moderní ústředně umožňuje nejen řízení dopravy v širším kontextu, ale také přímé řízení z hlavní ústředny, která je jednou z nejmodernějších v Evropě. Dynamické řízení přináší řidičům nejen zkrácení stání na červenou, ale zároveň přispívá k bezpečnosti a plynulosti provozu na ulicích,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf Technické správy komunikací. Systém podle něj může zvýšit kapacitu a propustnost křižovatek téměř o třetinu.
Za loňský rok a v prvním pololetí roku bylo v Praze obnoveno nebo nově vybudováno 27 světelných signalizačních zařízení. Tato modernizace je dlouholetou koncepcí. „Modernizace byla zahájena již v roce 2007 a další etapy jsou naplánovány až do roku 2022. Do té doby by mělo dojít k obnově všech zařízení v naší správě,“ dodal Pivec.
Semafory v Praze
|