metro.cz

Zákaz reklamy zatím platí. Zastupitelé ale chtějí odložit jeho účinnost

  15:21aktualizováno  17:42
Pražští politici dnes znovu debatovali o nových stavebních předpisech, které kvůli regulaci reklamy několik dnů vzbuzují v metropoli silné emoce. Náměstek primátora a šéf pražské TOP 09 Jiří Vávra na jednání rady vyzval primátora Tomáše Hudečka (TOP 09), aby se vyjádřil k výzvě zastupitelů odložit účinnost předpisů do roku 2016. Rada se bude výzvou znovu zabývat za týden. Předsednictvo TOP 09 se přitom dopoledne v reakci na aktivity reklamní lobby nechalo slyšet, že se „vedení města nedá koupit ani zastrašit“.
Billboard (ilustrační foto) | foto: bigboard.cz

Předpisy v souladu se zákonem nedávno schválila jednobarevná rada TOP 09. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních chce nastavit pravidla výšky budov, omezit rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostnit zástavbu proluk a nevyužívaných území. Platit mají od října.

Pronajímatel reklamy hrozí arbitráží

Po silné protestní kampani, v jejímž rámci firma BigBoard nejprve zahltila Prahu billboardy mířícími proti předpisům a nakonec i přelepila volební billboardy TOP 09, téma minulý týden otevřeli zastupitelé. Nakonec odhlasovali výzvu radě, v níž jí vyzvali k odkladu účinnosti předpisů. V pondělí firma BigBoard oznámila, že předpisy jsou pro provozovatele venkovní reklamy likvidační. Zváží proto arbitráž, v níž bude žádat miliardu korun.

„Myslím si, že výzvu zastupitelů, která dostala podporu napříč politickým spektrem, nelze ignorovat," řekl Vávra. Primátor se má k tématu vyjádřit na příštím jednání rady. Hudeček už v pondělí řekl, že za vyhláškou stojí. Arbitráže se neobává. "Naplňujeme novelu stavebního zákona, podle níž musíme aktualizovat vyhlášku, která slouží rozvoji města,“ řekl. „Navíc reklama do centra prostě nepatří,“ doplnil. Předpisy podle něj v horizontu deseti let ušetří Praze desítky miliard, mimo jiné při stavbě infrastruktury.

Nedáme se koupit ani zastrašit, říká TOP 09

Za pražskou TOP 09 se dnes postavilo celostátní vedení strany. „Snaha pražských politiků výrazně omezit přebujelou reklamu v metropoli narazila na soukromé obchodní zájmy,“ uvedlo v tiskové zprávě. "Zaslepení billboardových ploch TOP 09 je nejlepším důkazem, že se současné vedení města nedá koupit ani zastrašit," doplnili členové.

Autor: ČTK
zpět na článek