metro.cz

GALERIE: V tunelu Blanka se stala vážná dopravní nehoda. Cvičně tu havaroval autobus

  15:56
V tunelovém komplexu Blanka dnes cvičili hasiči, záchranáři a policisté. Prověřovali tak spolupráci při zásahu v nově vybudované stavbě. Při simulované nehodě dvou osobních aut začalo v tunelu hořet a u hořících aut havaroval autobus plný cestujících. Záchranáři při cvičení z vraků vyprostili pět vážně zraněných a jednoho mrtvého, dalších třicet lidí utrpělo lehká zranění.
Srážka dvou osobních automobilů a havárii autobusu v tunelu Blanka

Srážka dvou osobních automobilů a havárii autobusu v tunelu Blanka | foto: ČTK

Termín otevření tunelu, který město vyjde na 36,9 miliardy korun, stále není znám. Náměstek primátora Jiří Nouza dnes přítomným novinářům potvrdil, že nejzazší termín je duben příštího roku. "Stále ale jednáme o tom, abychom mohli stavbu otevřít dříve. Aktuálně se mluví o únoru," doplnil. Za "zbožné přání" označil možnost, že by se první řidiči projeli tunelem ještě před koncem roku.

Vozidla byla plná zraněných a zkrvavených lidí

Srážka dvou osobních automobilů a havárii autobusu v tunelu Blanka
Srážka dvou osobních automobilů a havárii autobusu v tunelu Blanka

Nehoda se stala ve 13 hodin nedaleko výjezdu na Letnou. Do několika minut na místo dorazily jednotky hasičů, záchranářů a policejních vyšetřovatelů. Vozidla byla plná zraněných a zkrvavených lidí, řidiče osobního auta museli záchranáři ze zdemolovaného auta vyprostit pomocí speciální techniky. Řidiči autobusu nebylo po čelním nárazu pomoci. Jednoho z těžce zraněných přepravil z heliportu na Letné policejní vrtulník.

Cvičení v téměř dokončeném tunelovém komplexu vyšlo na několik tisíc korun, řekl na místě primátor Tomáš Hudeček. Už dřív se přitom na webu magistrátu objevila objednávka na přípravu a dokumentaci cvičení za 2,3 milionu korun Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem, měla původně stát zhruba o šest miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011.

Autor: ČTK
zpět na článek