metro.cz

Láska ke zvířeti může stát i desítky tisíc korun ročně. Více utrácí bezdětní

  9:30
Žrádlo a potřeby vyjdou na více než dva tisíce ročně. A když zvířecí mazlíček stůně, vydáte majlant.
Kočka (ilustrační foto) | foto: freeimages

Když ho milujete, neřešíte, kolik peněz do svého zvířecího miláčka investujete. To potvrzuje veterinář Roman Skala. „Je absolutně jedno, jestli má majitel voříška, nebo čistokrevnou rasu. Kolik utratí, je spíše otázkou jeho vztahu k tomu zvířeti,“ říká pražský veterinář. „Máme řadu klientů, kteří za zvíře zaplatili mezi 80 až 100 tisíci,“ dodává Skala, který se specializuje na endoprotézy, tedy umělé klouby.

Bezdětní utratí za zvíře více, hlavně za kočky

Podle Skaly ale on a jeho kolegové pokračují v léčbě, jen pokud v ní vidí smysl. „Jsou lidé, kteří mají tendence léčit zvíře do nekonečna. Ty my ale posíláme jinam,“ vysvětluje. Ani ostatní běžné výdaje za zvíře však nejsou žádná láce. Podle průzkumu domácností ročně za krmivo, hračky a péči o domácí zvířata utratí miliardy korun.

Více jsou ochotni vydat ti majitelé, kteří nemají žádné potomky. Bezdětné české domácnosti utratí za krmivo, především pak u koček, dvakrát více než domácnosti s dětmi. To potvrzuje také výrobce zvířecího krmiva Martin Pučálka. „Kočka spotřebuje sice méně krmiva, ale majitelé jsou za něj ochotni zaplatit více než u krmiva pro psy,“ dodává Pučálka. To je podle něj dáno tím, že majitelé koček ještě úplně nezměnili svůj pohled na krmiva a jdou spíše po značkových výrobcích.

Kolik jsme ochotni utrácet za zvířecí mazlíčky

Jen za psí krmivo a hygienické zvířecí potřeby utratí Češi více než 5,5 miliardy korun ročně

  • Z průzkumu společnosti GfK se poslední dobou výdaje za péči o zvířata přesto snižují.
  • „Průměrná útrata se i v uplynulém roce sice přehoupla přes hranici dvou tisíc korun na jednu domácnost, ale oproti roku 2012 je to o více než stokorunu méně,“ konstatuje Richard Piluša z GfK. Celková útrata českých domácností se tak snížila o více než tři sta milionů.
  • Zhruba 40 procent domácností se snaží nakupovat krmivo pro zvířata v akcích.
  • Přestože nakupujeme stále především v kamenných obchodech, při nákupu krmiva přes internet jsme ochotni utratit několikanásobně více.
  • Platí také, že bezdětné domácnosti investují do svých zvířecích miláčků více peněz.
  • Nejčastěji se kupuje kombinace psích konzerv, granulí a pamlsků. Jen málo lidí krmí své psy výhradně konzervami.
Autor: Tomáš Belica Metro.cz
zpět na článek