"Systém bude stát třeba desetinu toho, s čím ta zakázka počítá," tvrdí kandidát Trojkoalice na primátora Petr Štěpánek (SZ). Zakázky na dodavatele systému správy zón placeného stání za 893,3 milionů korun a centrální informační systém zón placeného stání za 46,5 milionu korun zahrnují vytvoření dohledového centra, potřebného softwaru, instalaci 1090 parkovacích automatů v pěti etapách, souvisejícího dopravního značení, správu a údržbu celého systému.
V některých zónách budou moci zaparkovat i přespolní
"Systém modrých zón měl logiku jako pilotní projekt, když nešlo vymezit placená stání od ostatních," domnívá se Štěpánek. Podle něj stál roční provoz zpočátku 30 milionů, v současné době už ale město platí dvojnásobek. Podle něj je navíc odhadovaná celková cena zakázky přemrštěná. Reálná cena ale vzejde až z nabídek, které TSK na vypsané veřejné zakázky dostane. Firmy je mají podávat do 9. a 16. října. Termín Trojkoalice také kritizuje, protože vítěze tendru může vybrat ještě končící rada hlavního města.
V novém systému Praha rozdělí zóny na menší a lidé si budou moci vybrat, zda si koupí parkovací karty pro celou městskou část, nebo levnější jen pro okolí svého bydliště. V některých modrých zónách budou moci zaparkovat i přespolní řidiči. Nyní v modrých zónách mohou zastavit pouze rezidenti či ostatní držitelé parkovacích karet. O víkendech se bude v zónách parkovat volně. První parkovací zóny se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu Vltavy. Nyní jsou zóny v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Nově by měly být pravděpodobně v celé oblasti uvnitř městského okruhu, přesně území ještě vymezeno není.