metro.cz

Rapper Vladimir 518 to rozbalí v Rudolfinu. Doprovodí ho filharmonici

  9:00
Rapper, DJ a všestranný umělec Vladimir 518 si chce zahrát s Českou filharmonií. Nyní je ponořen do práce. Chystá se vystoupit v Rudolfinu v rámci festivalu Open Square, představí svůj audiovizuální projekt a chystá sérii dokumentů pro Českou televizi s názvem Kmeny.
Rapper Vladimír 518 | foto: David Sedlecký - Wikimedia Commons

Tuto sobotu vystoupíte v rámci prvního ročníku kulturního festivalu Open Square. Je pro vás koncert v Sloupovém sále Rudolfina první zkušeností s vážnohudebním koncertním prostředím?
V mém případě se nebude jednat tolik o fúzi jako spíše o paralelní vystoupení, jelikož vystoupíme jako after program. V Rudolfinu už jsem párkrát vystupoval. Není to pro mě věc, která by mi byla úplně cizí, ale spíš takové první sbližování s Českou filharmonií, které bude do budoucna pravděpodobně ještě intenzivnější, jelikož doufám v nějaký větší projekt. Jsou to spíš takové námluvy a první setkání na jejich půdě. Vystupuju zde s Ondřejem Anděrou, takže to nebude úplně klasický klubový koncert, který by mohl působit neadekvátně k prostředí a bude to spíš poslechová věc.

Festival Open Square se odehrává především na Palachově náměstí. Co pro vás tento prostor znamená?
Kdo z Prahy by k němu vztah neměl. Je to neskutečně zajímavý a magický prostor v rámci urbanismu a toho, že je to náměstí, které je vystavěné jen ze tří částí. Čtvrtá část tvoří unikátní výhled na celé panorama. V současné době probíhá velká diskuze kolem jeho rekonstrukce za přítomnosti mého oblíbeného architekta Karla Pragera, který má za sebou myslím velmi zdařilou rekonstrukci Rudolfina a kostela Matky Boží.

Na festivalu Čtyři dny v pohybu budete mít audiovizuální projekt s názvem Spam-smrt. Jak bude představení vypadat?
Celá skupina Spam je vlastně taková audiovizuální jednotka, která má svůj vlastní výrazový slovník, který spočívá v kombinaci videoprojekce, laserové projekce, laserové grafiky, zvuků, světel a případně i pohybu, což v tomto případě platí dvojnásob, protože s námi vystupuje ještě performenka Jana Vrána a Palo Kršiak. Tohle všechno dohromady se kombinuje v takový novotvar, něco mezi koncertem, kinem a divadlem. 

Váš projekt předvedete v podzemním sále pod funkcionalistickou budovou Ústředí lidové umělecké výroby na Národní třídě. Tento prostor se jednorázově zpřístupní poprvé od koncertu Lou Reeda v roce 1990. Vybral jste si tento prostor záměrně?
Spíš nám byl nabídnut ze strany Čtyř dnů a my jsme samozřejmě strašně rádi zareagovali. Myslím, že jít na takové představení není ve finále jenom o tom jít na něj, ale je zároveň exkurzí do nějakého místa, které je zapomenuté, nevyužívané a přesto neskutečně zajímavé. Celý palác myslím čeká znovuobjevení.

Také připravujete dokumentární sérii pro Českou televizi s názvem Kmeny.
Tento dokumentární televizní seriál, který vychází z knihy kmeny, je pro mě momentálně stěžejní záležitostí, protože jsme zrovna ve fázi, kdy jednotlivých šestnáct dílů doděláváme a probíhá schvalovací řízení v televizi. Je to složitý proces, protože na jedné straně je nutné splnit naše vlastní ambice a představy a na straně druhé je nutné vyjít vstříc i příslušným subkulturám tak, aby byly nějak sladěné s tím, jak ten dokument vypadá. Pak je tu taky fenomén diváka, který by to měl nějakým způsobem zkonzumovat a pochopit a v neposlední řadě také Česká televize. Zároveň jedu dvě turné, takže mám strašné množství koncertů. Taky bych chtěl věnovat nějaký čas svému labelu a vydavatelství Bigboss, kde plánujeme několik knih na příští rok. Sám bych se rád vrhnul do nějakých knih, které mi teď leží v šuplíku a potřebuju se k nim dostat s plnou energií. Zároveň chci dál točit muziku, videoklipy a tak nějak žít, jak žiju. Ono se toho asi moc měnit nebude. Vždycky záleží, k čemu se dostanu a co se stane tou aktuální potřebou.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek