metro.cz

Největší v cvičení v historii metra. Do zásahu po chemickém útoku se zapojí šest stovek lidí

  12:02aktualizováno  12:13
Při útoku sarinem v tokijském metru v březnu 1995 zemřelo třináct lidí. Tisíce dalších musely po atentátu, který měla na svědomí sekta Óm šinrikjó, vyhledat lékařkou pomoc. Na podobný scénář se teď chtějí připravit i záchranné složky v Praze. Desítky hasičů, policistů a zdravotníků budou v noci z 21. na 22. října nacvičovat zásah po simulovaném chemickém útoku v metru. Společného cviční ve stanicích metra Anděl, Smíchovské nádraží a Karlovo náměstí se zúčastní celkem 625 lidí a zapojena do něj bude i více než stovka techniky.
Zásah hasičů v metru (ilustrační foto) | foto: ČTK

Kolem jedné hodiny po půlnoci dojde ve stanici metra Anděl k teroristickému útoku. Členové teroristické skupiny umístí na nástupiště skleněnou lahev obsahující nebezpečnou chemikálii. Lahev rozbijí ve chvíli, kdy se ve stanici metra a ve vlakové soupravě nachází neznámý počet cestujících a personálu. V bezprostřední blízkosti rozptýlené látky cestující začínají padat a omdlévat. Vzniká panika. Celkový počet raněných a zemřelých bude 90, ty bude imitovat stejný počet figurantů vesměs z řad odborných škol a zasahujících složek IZS.

Cvičení neomezí provoz metra

Hlavním cílem akce je procvičit spolupráci složek IZS a dalších subjektů a koordinaci společného zásahu po provedení chemického útoku v metru. Cvičení se pořádá v návaznosti na nově vydanou typovou činnost složek IZS při společném zásahu při reakci na chemický útok v metru.

„Nic neprověří teorii napsanou na papíře v typové činnosti tak, jako samotná praxe. V rámci cvičení se chceme zaměřit hlavně na záchranu osob, poskytnutí zdravotní péče všem zraněným, na identifikaci a likvidaci nebezpečné látky a na nakládání s oběťmi útoku. Z časových důvodů nebudeme v rámci cvičení procvičovat dekontaminaci prostor metra,“ uvedl ke cvičení jeho velitel Oldřich Klegr z HZS hl. m. Prahy.

Cvičení bude probíhat v nočních hodinách, tedy v době, kdy není metro v provozu, aby nemuselo dojít k omezení dopravy.

Autor: Jiří Bigas Metro.cz
zpět na článek