metro.cz

Sbohem, chodící plyšáci. Praha zakázala reklamní kostýmy v ulicích

  16:27
Pražané a turisté už nebudou v centru potkávat obří plyšová zvířata, ovoce, nápoje nebo chodící nafukovací penis, které propagují nějaké zboží či službu.
Panda se bude muset vrátit do Číny. | foto: David Sedlecký

Po přijetí nových stavebních předpisů novelizovali radní nařízení, kterým se zakazuje reklama na veřejně přístupných místech. „Cílem novelizace je omezit ty formy reklamy, které výrazně zasahují a ovlivňují podobu veřejných prostranství,“ řekl radní Lukáš Manhart.

„Bojujeme proti nevkusné reklamě, ne proti kostýmům“

Nařízení by se naopak nemělo vztahovat třeba na trubače, kteří v historických kostýmech lákají turisty k návštěvě památek. „Primárně bojujeme proti nevkusné reklamě, ne proti kostýmům,“ dodal Manhart.

Novelizace se dotýká také plachet, které během oprav zakývají budovy v centru. „Reklama ani v těchto případech nesmí nebude moci přesahovat 20 procent celkové plochy plachty a na zbytku plochy musí být zobrazen objekt, jenž je plachtou zakryt,“ zdůraznil Manhart.

Co se nově změní

Vyhláška omezující pouliční reklamu platí ve městě od konce roku 2005. Novela začne platit od 1. ledna 2015.

  • Rozhodnutí zpřísňuje i rozdávání reklamních letáků. Nově bude zakázáno rozdávat na veřejných prostranstvích i brožury a katalogy.
  • Radní rozšířili území její platnosti. Zatímco nyní se vztahuje jen na Pražskou památkovou rezervaci, nově bude platit i pro Vinohrady v oblasti ohraničené ulicemi Rumunská, náměstím Míru a Anglická.
  • Dodržování budou kontrolovat úředníci magistrátního živnostenského a občanskosprávního odboru.
  • Sankce za porušení může dosáhnout částky až dvou milionů korun.
Autor: Robert Oppelt
zpět na článek