Po přijetí nových stavebních předpisů novelizovali radní nařízení, kterým se zakazuje reklama na veřejně přístupných místech. „Cílem novelizace je omezit ty formy reklamy, které výrazně zasahují a ovlivňují podobu veřejných prostranství,“ řekl radní Lukáš Manhart.
„Bojujeme proti nevkusné reklamě, ne proti kostýmům“
Nařízení by se naopak nemělo vztahovat třeba na trubače, kteří v historických kostýmech lákají turisty k návštěvě památek. „Primárně bojujeme proti nevkusné reklamě, ne proti kostýmům,“ dodal Manhart.
Novelizace se dotýká také plachet, které během oprav zakývají budovy v centru. „Reklama ani v těchto případech nesmí nebude moci přesahovat 20 procent celkové plochy plachty a na zbytku plochy musí být zobrazen objekt, jenž je plachtou zakryt,“ zdůraznil Manhart.
Co se nově změníVyhláška omezující pouliční reklamu platí ve městě od konce roku 2005. Novela začne platit od 1. ledna 2015.
|