metro.cz

Praha 1: Zkrášlíme Národní třídu a vyženeme segwaye, říká starosta Oldřich Lomecký.

  7:00
Hluční turisté, problémová doprava a málo míst k parkování. To jsou problémy, které nejvíce trápí starostu Prahy 1 Oldřicha Lomeckého. „Plánujeme celkovou revitalizaci Národní třídy od Národního divadla až po Jungmannovo náměstí včetně zklidnění dopravy a rádi bychom omezili jezdce na vozítkách segway,“ nastínil své plány pro deník Metro Lomecký.

Další 1 fotografie v galerii
Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký | foto: TOP 09

Jaká vidíte tři největší témata k řešení ve vaší městské části pro tento rok?
Mezi největší tři problémy Prahy 1 patří hluk jako daň turistické přitažlivosti, doprava a parkování a také čistota veřejného prostoru. Tato negativa centra města se snaží radnice Prahy 1 řešit, ale možnosti má značně omezené.

Co chcete, aby se se vám povedlo prosadit z vašeho předvolebního plánu?
Udržení tradičně vyrovnaných rozpočtů, zlepšení úrovně úklidu v centru města, pokračování v revitalizaci veřejných prostranství, dostatečné finanční zajištění školství, údržba zeleně a sociálních služeb pro obyvatele Prahy 1. Také stabilizovat hospodaření Nemocnice Na Františku, kde je MČ Praha 1 zřizovatelem a nese náklady ztráty této nemocnice zajišťující zdravotní komfort pro obyvatele první městské části.

V jaké fázi je ve vaší městské části privatizace bytového fondu? Chystáte nějaké změny nebo novinky v oblasti bydlení?
V uplynulém volebním období probíhala privatizace bytového fondu oprávněným nájemcům. V řadě případů se však zbytečně zpožďovala, a proto naším cílem je dokončit privatizaci a ponechat v majetku městské části pouze byty, které do privatizace zařazeny nebyly, byty sociální a pro potřeby vybraných profesí jakou jsou policisté, lékařský personál, učitelé a podobně. 

Kde letos ve vaší městské části vyroste nějaká nová výrazná budova a jaký je váš názor na současnou zástavbu městské části?
Letos plánujeme dokončení bytového domu na rohu ulic Samcova a Lodecká v Petrské čtvrti, kde je Praha 1 investorem. Z velkých staveb pokročí rekonstrukce Schonkirchovského paláce v Mikulandské ulici a v dalším roce dokončíme celý projekt na rohu Národní a Mikulandské ulice, který stavební činnost v této lokalitě uzavře. Praha 1 jako investor má ve střednědobém výhledu ještě celkovou revitalizaci Národní třídy od Národního divadla až po Jungmannovo náměstí včetně zklidnění dopravy. Otázka zahájení revitalizace Václavského náměstí záleží spíše na rozhodnutí magistrátu a jeho stanovení priorit. Na území Prahy 1 není v podstatě už žádná nová zástavba možná.

Proti čemu se lidé ve vaší městské části nejčastěji ozývají, že se jim nelíbí? 
Obyvatelé v Praze 1 si nejvíce stěžují na hluk zejména z nočních podniků jejichž produktem jsou poté opilci, kteří se přicházejí do centra „vyřádit“, na nepořádek a pochybné existence v ulicích, drogově závislé a jejich dodavatele, provozovatele hlučného buskingu a jezdce na segwayích vytlačujících chodce z chodníků. Proti tomu dlouhodobě usilujeme o zavedení obytných zón, kde by bylo možné omezit otevírací dobu, vyvíjíme tlak na městskou policii, aby zakročovala proti rušení nočního klidu, navrhneme vyhlášku pro zamezení jízdy vozítek segway na chodnících zejména tam, kde výrazně omezují chodce, zavedeme kamerový systém, který policii významně pomůže v boji proti kriminalitě v centru města.

Na které místo ve vaší městské části byste vzal o víkendu zahraniční návštěvu a proč právě tam?
Krásných míst je v Praze 1 hodně jak na Malostranském, tak na Staroměstském břehu. Ale vybral bych alespoň tři. Petřín, Kampu, uličky Starého Města.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek