Mluvčí Prahy 13 Samuel Truschka ale odmítá, že by problém s parkovacími místy souvisel s novou výstavbou. V době, kdy se sídliště projektovalo, nikdo totiž prý netušil, kolik budou mít lidé v budocnu aut. „Všechny nově budované objekty mají zajištěny dostatečný počet parkovacích míst v rámci svých areálů. Nedostatek parkovacích míst je dán v první řadě vyšším počtem automobilů obyvatel sídliště, a dále tím, že v okolí stanic metra parkují mimopražští řidiči,“ uvedl Samuel Truschka.
Nové budovy už vznikají s parkovacími místy
Například Trigema v rámci svého bytového komplexu Smart-byty vystaví také 330 podzemních garážových stání. „Součástí stavby je i 13 nových parkovacích stání v ulici Petržílkova. Kapacitně tedy tato stavba pokrývá potřeby nově vybudovaných bytových jednotek i komerčních ploch, a to i nad rámec zákonného požadavku. Společnost Trigema má v plánu podílet se také, společně s Městskou částí Praha 13, na budoucí revitalizaci přilehlé pěší zóny Nové Butovice, jejíž součástí budou i další plochy pro veřejné parkování,“ sdělil Metro.cz generální ředitel společnosti Marcel Soural. „O veřejném placeném parkování uvažujeme také, ale pouze v případě, že nebudou kapacity využity našimi nájemci,“ dodal Soural.
Nicméně to problém s parkováním asi jen těžko vyřeší. Radnice nechce zavádět modré zóny pro rezidenty, protože ty obyvatelé třináctky odmítají. „Touto cestou se tedy městská část ubírat nebude. Jednou z priorit radnice je prosazování rozšíření parkovišť P+R v Nových Butovicích a samozřejmě také na Zličíně, kde ho hlavní město plánuje už delší dobu,“ doplnil Samuel Truschka. Podle Barbory Liškové z Technické správy komunikací už dnes butovické P + R patří k nejvíce vytíženým v Praze. Jeho kapacita je jen 59 aut. „Parkoviště se plně zaplňuje v pracovní dny mezi 7 až 8 hodinou ranní a plný stav obsazenosti vydrží řádově do 12 hodiny. Ve víkendových dnech je kapacita parkoviště využita zhruba z jedné třetiny,“ popisuje Lišková.